Overslaan en naar de inhoud gaan

Wegener bloedt meest door kranten

De kranten van Koninklijke Wegener hebben in 2003 voor de grootste omzetdaling gezorgd. Het bedrijfsresultaat (voor amortisatie van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De netto-omzet daalde met 11,5 procent. De volumedaling van advertenties in Wegeners kranten en huis-aan-huisbladen van 8,7 procent zorgde voor de grootste krimp in omzet. Die bedroeg bijna 40 miljoen euro. Vooral het volume van personeelsadvertenties liep een deuk op. Die daalde met 45 procent.
Bestuursvoorzitter Jan Houwert verwacht dat die daling dit jaar stabiliseert. ‘Dit is geen conjuncturele daling, maar een structurele. Internet heeft de plaats van kranten op het gebied van personeelsadvertenties overgenomen’, zei hij tijdens de presentatie van de jaarcijfers. De stijging van het volume van nationale advertenties met 12 procent bood hiervoor onvoldoende compensatie.

related partner content for mobile comes here

Wegener verwacht dat in 2003 het dieptepunt bereikt is en dat de omzet in 2004 niet substantieel daalt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in