Overslaan en naar de inhoud gaan

Webwinkelier verlaagt marketingbudget niet

Het merendeel van Nederlandse webwinkeliers (64 procent) heeft zijn marketingbudget als gevolg van de economische crisis niet verlaagd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het jaarlijkse MKB Webwinkel Groei onderzoek naar de grootste obstakels voor het openen van een webwinkel en/of succesvol maken ervan. Het onderzoek werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Trendbox in opdracht van .

related partner content for mobile comes here

Ten opzichte van 2008 bleef bij 41 procent van de mkb'ers het marketingbudget gelijk. Ruim 23 procent van de ondervraagden verhoogde het marketingbudget en 15 procent van de webwinkeliers verlaagde het budget. Mkb'ers met een webwinkel die hun marketingbudget naar boven of naar beneden bijstelden, deden dit in 43 procent van de gevallen als gevolg van de economische crisis.

Ruim 40 procent van de webwinkeliers vindt het generen van bezoekers naar de webwinkel het moeilijkst, gevolgd door het opzetten van een effectieve marketingcampagne voor hun site (26 procent) en het toenemen van de conversie op de site (23 procent). Om de conversie te verhogen wordt het meest gebruik gemaakt van aanbiedingen (34 procent) en het uitbreiden van de betaalmogelijkheden in de webwinkel (30 procent).

De ondernemers werd ook gevraagd naar de meest gebruikte marketingmiddelen. Met name de inzet van online marketingmiddelen blijkt het goed te doen. Online marketingmiddelen zijn relatief goedkoop en gerichter in te zetten volgens de respondenten. Vooral search engine optimization (SEO, 37 procent), e-mail marketing (34 procent) en online advertenties (31 procent) zijn populair. Ook worden search engine advertising (SEA, 20 procent) en pr (24 procent) ingezet. De meest succesvolle marketingmiddelen zijn volgens de mkb'ers pr en affiliate marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in