Waarom onlineshoppers (niet) kopen


Andere belangrijke redenen: te lange downloadtijd (van webpagina’s), onnauwkeurige productbeschrijving, prijs is niet lager dan in de normale (offline) winkel, geen afbeeldingen van het gewenste artikel en het assortiment is te onoverzichtelijk. Merkartikelen zitten ook op internet in de beste positie en trekken de meeste aandacht. Tweederde van de bezoekers geeft aan shoppingsites te bezoeken met de intentie een bepaald product te kopen. Bij online winkelbezoeken spelen funsurfen en het zoeken naar informatie een ondergeschikte rol. Met het veronderstelde shop-hopping-verschijnsel valt het erg mee: driekwart van de online kopers heeft het afgelopen jaar als klant niet meer dan vier verschillende e-shops bezocht. Hoe ervarener de internetgebruiker is, hoe liever hij per creditcard betaalt. Ruim 75% van de kopers retourneert een artikel als ze er ontevreden over zijn.
<#FONT SIZE=1>Bron: marketing journal<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid