Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom onlineshoppers (niet) kopen

Hoe kopen internetgebruikers? Het Internet Shopping Report 2001 (van Infratest Burke) levert wat nieuwe inzichten op. De belangrijkste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Andere belangrijke redenen: te lange downloadtijd (van webpagina’s), onnauwkeurige productbeschrijving, prijs is niet lager dan in de normale (offline) winkel, geen afbeeldingen van het gewenste artikel en het assortiment is te onoverzichtelijk. Merkartikelen zitten ook op internet in de beste positie en trekken de meeste aandacht. Tweederde van de bezoekers geeft aan shoppingsites te bezoeken met de intentie een bepaald product te kopen. Bij online winkelbezoeken spelen funsurfen en het zoeken naar informatie een ondergeschikte rol. Met het veronderstelde shop-hopping-verschijnsel valt het erg mee: driekwart van de online kopers heeft het afgelopen jaar als klant niet meer dan vier verschillende e-shops bezocht. Hoe ervarener de internetgebruiker is, hoe liever hij per creditcard betaalt. Ruim 75% van de kopers retourneert een artikel als ze er ontevreden over zijn.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing journal<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in