Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: in 2015 alleen nog duurzame palmolie

Het Brits-Nederlandse levensmiddelenconcern Unilever wil in 2015 alleen nog palmolie gebruiken die op duurzame wijze is verbouwd. Dit tot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alle palmolie die Unilever in Europa gebruikt moet al binnen drie tot vier jaar duurzaam zijn. Unilever wil dat de palmolie, die vooral wordt gebruikt in voedingsmiddelen en cosmetica, een duurzaamheidscertificaat krijgt. De multinational is lid van de RSPO (de Ronde Tafel voor Duurzame Palmolie) een overlegorgaan dat de duurzaamheidsproblemen rond palmolie moet aanpakken. De productie van de olie leidt veelal tot de kap van oerbossen en aantasting van de biodiversiteit in verscheidene landen. Onder meer in Indonesië verdwijnt daardoor het leefgebied van de orang-oetan.

related partner content for mobile comes here

Greenpeace reageerde positief op het voornemen van Unilever. De milieuorganisatie benadrukte echter dat het voornemen van de multinational alleen zin heeft als Unilever zich nu al inzet voor de strijd tegen ontbossing. Anders is er tegen 2015 geen bos meer over zijn, aldus Greenpeace. Greenpeace is overigens sceptisch over de rol van RSPO. Volgens de organisatie is er sinds de oprichting van het overlegorgaan ‘nog geen boom minder gekapt'. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in