Overslaan en naar de inhoud gaan

Topmarketeer Frank Weijers (Unilever) overleden

Weijers trad in 1987 in dienst bij Unilever en klom in 28 jaar op tot general manager Unilever Benelux.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Frank Weijers, tot december vorig jaar general manager Unilever Benelux, is op vrijdag 29 januari overleden. Dat maakt Unilever bekend. Weijers trok zich in december vanwege fysieke gezondheidsredenen terug om zich volledig te kunnen richten op zijn herstel. Unilever: &;Dat heeft helaas niet zo mogen zijn. We verliezen in Frank een unieke leider, een warme collega en een dierbare vriend.&;

related partner content for mobile comes here

Jan Zijderveld, president Unilever Europe, zegt in een verklaring: &;Frank was een man met een groot hart en een fantastisch gevoel voor de business. Zijn liefde voor merken, zijn focus op strategie én perfecte uitvoering en zijn passie om het bedrijf te laten groeien kenden vaak geen grenzen, maar gingen altijd gepaard met tijd en aandacht voor de mensen om hem heen. Ik zal zijn gedrevenheid, zijn energie en bovenal zijn warme vriendschap heel erg missen.&;

Carrière bij Unilever
In 1987 trad Frank in dienst bij Unilever als Unox-trainee en daarna klom hij, in een kwart eeuw, op tot general manager van Unilever Benelux. In zijn 28 jaar lange carrière vervulde hij verschillende rollen in binnen- en buitenland en in diverse onderdelen van het bedrijf. Unilever: &;Zijn brede ervaring en zijn wijdverspreide netwerk, zowel binnen als buiten de organisatie, maakte zijn waarde voor Unilever groot.&;

Unilever zegt dat Weijers zich vaak omschreef als een ‘marketeer pur sang’ omdat zijn passie voor Unilever haar oorsprong vond in de merken. &;Hij kon net zo genieten van nieuwe innovatie die volledig past binnen de duurzaamheidsstrategie van Unilever als van het verder bouwen aan merken die al sinds jaar en dag niet meer weg te denken zijn uit het Unilever-portfolio.&;

Verantwoordelijkheidsgevoel
Unilever beschrijft Weijers verder als een man die zich niet alleen binnen het bedrijf met hart en ziel inzette. &;Ook daarbuiten voelde hij een sterke verantwoordelijkheid om bij te dragen aan de maatschappij. Hij noemde het vaak een "vanzelfsprekendheid" om iets te doen voor de samenleving en de tomeloze energie waarmee hij een bijdrage leverde aan de Johan Cruyff Foundation, SIRE of de Voedselbank werkte vaak aanstekelijk.&;

Een van de meest karakteristieke uitspraken over het type mens dat Frank Weijers was, werd gedaan door de burgemeester van Zeist toen hij Frank eind 2014 de versierselen uitreikte die horen bij de Koninklijke benoeming tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau: “De meeste mensen doen naar hun vermogen en sommige mensen doen meer. Jij bent zo iemand die meer doet.”

Top
Dat Weijers door het vak gezien werd als een topmarketeer, bewijst het feit dat hij al jaren genoteerd wordt in een aantal rankings. Zo eindigde hij bij de Dutch Marketing Awards 2015 op de 48ste plaats van . Ook in de Adformatie 100 was Weijers een vaste waarde. Dit jaar met een 77ste plaats. Het nog op 32.

Groei
Lees hier het interview met Frank Weijers in Adformatie (30-9-2011):

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in