Overslaan en naar de inhoud gaan

Top 3 learnings van de Facebook & Twitter Marketing Summit

Acht bedrijven deelden case studies én best practices, gisteren tijdens de Facebook & Twitter Marketing Summit van DDM Alliance. Wij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gastblog door Stephanie Legué, Copywriter en Nina de Ridder, Concepter bij TamTam

related partner content for mobile comes here

1. Social connect 

Gebruik social connect als vervanger voor registratieformulieren. Dit maakt het voor de gebruiker makkelijker om in te loggen en brengt je als bedrijf vooral veel data die je kan gebruiken in marketing & advertising. Neem Nike, zij verstuurden honderdduizenden nieuwsbrieven naar hun fanbase, allemaal persoonlijk toegespitst. Zo stond er in de nieuwsbrief een playlist aangepast aan de muziekvoorkeur van de betreffende persoon en werd er een renroute aanbevolen bij die persoon in de omgeving. En wat denk je ervan dat binnenkort jouw vliegtuigstoel al precies weet welke films en muziek jij leuk vindt? Het is allemaal mogelijk met social connect. De kunst is alleen wel om met de informatie het mensen op een relevante manier makkelijker te maken of een glimlach te bezorgen zonder creepy te worden.

2. Breng search en social bij elkaar
Zoekmachines en sociale platformen zijn de top 2 bronnen die worden gebruikt bij het zoeken en inspireren van aankoopbeslissingen. Wil je je online budget voor een advertising campagne zo effectief mogelijk inzetten? Dan is de tip van Jon Myers van om search en social aan elkaar te verbinden. Adverteerders die hun social campagnes alleen op social media uitvoeren verliezen tweederde aan invloed in de customer flow naar conversie. Wanneer adverteerders hun search campagnes integreren met social advertising campagnes halen ze een opbrengst van +68% per conversie.

3. Customer base als brand advocates
, een Amerikaans merk voor yogakleding, kreeg. Hun online statement? Als je ziet dat je broek doorschijnt, heb je waarschijnlijk de verkeerde maat gekocht. Er ontstond een social media bombardement op Lulululemon. Geen slimme zet, want je moet je costumer base als je brand advocates zien. Klinkt misschien als een open deur, maar dit wordt vaak genoeg vergeten.
Reviews van nieuwe klanten zijn dan ook de nieuwe commercials. 92% van de consumenten vertrouwt namelijk eerder op earned media dan op advertising van het merk zelf. Het Amerikaanse cosmeticamerk Benefit speelt hier goed op in. Zij laten hun fanbase via Facebook producten reviewen, en linken deze door naar de webshop. Je raadt vast al waar de meeste conversie vandaan komt? Ja, via deze reviews!  

Dat zijn onze drie tops van deze aflevering van de Facebook & Twitter Marketing Summit Europe. We hebben nog wel wat tips voor de volgende Summit: meer case studies om de technische verhalen helder te houden, en voor het naar beneden schroeven van de GRPP (gaap ratio per presentatie): minder verkooppraat. Maar al met al leverde de summit een paar goede handles om op te kunnen voortborduren.  

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in