Overslaan en naar de inhoud gaan

Rijksmuseum zendt commercial van 120 seconden 2 keer uit

Om Nederland kennis te laten maken met de huwelijksportretten van Marten en Oopjen maakte Skipintro een commercial van 2 minuten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Rijksmuseum onthult op 2 juli de twee &;nieuwe&; Rembrandts: de huwelijksportretten van Marten en Oopjen. Om Nederland kennis te laten maken met Marten en Oopjen is een 2-minutencommercial (zie onderaan) gemaakt, die twee maal wordt uitgezonden: te weten op donderdag- en vrijdagavond.

related partner content for mobile comes here

De twee Rembrandts werden gezamenlijk gekocht door Nederland en Frankrijk. De meer dan twee meter hoge portretten verbleven bijna 400 jaar in privébezit, maar zijn nu eindelijk voor iedereen te zien. De komende drie maanden krijgen Marten & Oopjen een ereplaats naast de Nachtwacht. Daarna worden ze gerestaureerd in het restauratie-atelier van het Rijksmuseum.

“Marten en Oopjen zijn de meest gewilde en minst getoonde Rembrandts ter wereld. Vanaf a.s. zaterdag zijn ze van én voor ons allemaal. Maar wie zijn Marten en Oopjen eigenlijk? Met dit vrolijke filmpje willen we heel Nederland met ze kennis laten maken. Het is begrijpelijk voor iedereen van jong tot oud”, zegt Marieke de Klein, marketing manager van het Rijksmuseum. Om Marten & Oopjen te verwelkomen en iedereen in de gelegenheid te stellen de topstukken te bewonderen, opent het Rijksmuseum op zaterdag 2 juli gratis zijn deuren van 9 tot 21 uur. Deze gratis dag wordt mede mogelijk gemaakt door ING en KPN.

De commercial is gemaakt door Skipintro. “Er is veel te vertellen over deze schilderijen. Uiteraard proberen we dat zo kort mogelijk te doen. Het oorspronkelijke plan was om voor Youtube, Facebook, enz. een langer filmpje te maken, waar bijna alles in zou zitten, en dat voor tv terug te snijden tot 30 seconden. Toen we eenmaal bezig waren, merkten we dat we een compleet verhaal konden vertellen in “maar” twee minuten. Dus besloten we met elkaar om die twee minuten als commercial uit te zenden. Dan maar minder vaak, maar wel leuker en completer”, zegt Hans van Dijk, creatief directeur van Skipintro.

De commercial is een animatiefilm waarvoor vrijwel uitsluitend materiaal uit Rijksstudio is gebruikt. We horen de stemmen van Johan Fretz (cabaretier, auteur), Martine Gosselink (hoofd geschiedenis Rijksmuseum), Cécile Narinx (Editor in chief, Harpers Bazaar), en Taco Dibbits (hoofddirecteur Rijksmuseum).

Credits
Concept: Skipintro en Rijksmuseum
Animatie: Freek Hakvoort (Skipintro)
Geluid: Wim Vonk
Rijksmuseum: Marjolijn Meynen en Marieke de Klein

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in