Overslaan en naar de inhoud gaan

Pers straft Tribal in estafette

De schorsing door het IAB van Checkit en Tribal leek in eerste instantie vooral Checkit in Nijmegen te treffen, maar heeft uiteindelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De van Checkit en Tribal leek in eerste instantie vooral in Nijmegen te treffen, maar heeft uiteindelijk in Den Bosch de grootste klappen bezorgd.

related partner content for mobile comes here

Tribal werd in de eerst golf van publiciteit nauwelijks genoemd, om twee redenen. Er was geen voorgeschiedenis bekend, zoals wel met Checkit en de straffen van Google, en Tribal was onbekend. Journalisten die naar Tribal belden werden afgepoeierd, later kwam er een halfwassen verklaring. En in het weblogtijdperk kan dat negeren laatste funest zijn.

Immers, bij Planet Multimedia prominent over de zonden van Tribal. De bron daarvan was geen eigen informatie, maar een . Dit is de weblog van een internetadviseur in Eindhoven die van wanten weet en eigenlijk het nieuws bracht. De reacties bij het weblog waren ook interessant.

Bedenkelijker waren de hele late reacties van traditionele media. Nog op maandag 1 augustus, een week nadat de schorsingen bekend werden, kwam het AD over Tribal en bracht NRC als opening van haar economiepagina, met dinsdag 2 augustus nog een over de werking van rangordes bij zoekdiensten. Daarin stond nog even dat Tribal-klant Yakult na de Google-ban 25 procent minder bezoekers op de site kreeg. Arm Tribal, zo hard geslagen...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in