Pers straft Tribal in estafette


De schorsing door het IAB van Checkit en Tribal leek in eerste instantie vooral Checkit in Nijmegen te treffen, maar heeft uiteindelijk Tribal in Den Bosch de grootste klappen bezorgd.
Tribal werd in de eerst golf van publiciteit nauwelijks genoemd, om twee redenen. Er was geen voorgeschiedenis bekend, zoals wel met Checkit en de straffen van Google, en Tribal was onbekend. Journalisten die naar Tribal belden werden afgepoeierd, later kwam er een halfwassen verklaring. En in het weblogtijdperk kan dat negeren laatste funest zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSImmers, bij Planet Multimedia verscheen een artikel prominent over de zonden van Tribal. De bron daarvan was geen eigen informatie, maar een bericht op Jeroen.com. Dit is de weblog van een internetadviseur in Eindhoven die van wanten weet en eigenlijk het nieuws bracht. De reacties bij het weblog waren ook interessant.
Bedenkelijker waren de hele late reacties van traditionele media. Nog op maandag 1 augustus, een week nadat de schorsingen bekend werden, kwam het AD met een ANP-bericht over Tribal en bracht NRC het nieuws over Tribal als opening van haar economiepagina, met dinsdag 2 augustus nog een achtergrondartikel over de werking van rangordes bij zoekdiensten. Daarin stond nog even dat Tribal-klant Yakult na de Google-ban 25 procent minder bezoekers op de site kreeg. Arm Tribal, zo hard geslagen...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid