Overslaan en naar de inhoud gaan

PCM-kranten met advertentie op de ´drie`

Op pagina drie van dagblad Trouw en Het Parool was gisteren een paginagrote advertentie van Eneco te zien. Daarmee doorbreken de dagbladen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Trouw schrijft de redactie op pagina vijf, die woensdag doorging voor 'de drie', waarom deze beslissing is genomen. De hoofdredactie geeft toe dat geld de doorslag gaf. ´Er is ons veel aan gelegen te voorkomen dat de abonnementsprijs volgend jaar omhoogschiet. Dat gebeurt, als de advertentie-inkomsten tegenvallen.' Trouw wil eerst bekijken hoe de lezers reageren op deze verandering. Daarna bekijkt de krant of het initiatief een vervolg krijgt. ´Inmiddels hebben we tien e-mails binnen die alle als strekking hebben om dit nooit meer te doen', zegt De Berg. ´Waarom verkopen jullie dan niet meteen de hele voorpagina?', luidt een van de reacties. Conclusies worden pas later getrokken, als lezers meer tijd hebben gehad te reageren. Bij Het Parool staat 'de drie' al enige jaren open voor paginagrote advertenties. Dat gebeurde soms al eens net na de restyling, gisteren was het weer zover. Bij de overige kranten van het PCM-concern staat die op een andere plaats. Volgens Villamedia zet NRC Handelsblad in navolging van Trouw en Parool ook een advertentie op pagina drie. Trouw verandert vandaag overigens weer iets aan de lay-out. Dan voert het dagblad een dagelijkse pagina 'Europa' in, om meer recht te doen aan het belang van het nieuws uit dit werelddeel (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in