PCM-kranten met advertentie op de ´drie`
In Trouw schrijft de redactie op pagina vijf, die woensdag doorging voor 'de drie', waarom deze beslissing is genomen. De hoofdredactie geeft toe dat geld de doorslag gaf. ´Er is ons veel aan gelegen te voorkomen dat de abonnementsprijs volgend jaar omhoogschiet. Dat gebeurt, als de advertentie-inkomsten tegenvallen.' Trouw wil eerst bekijken hoe de lezers reageren op deze verandering. Daarna bekijkt de krant of het initiatief een vervolg krijgt. ´Inmiddels hebben we tien e-mails binnen die alle als strekking hebben om dit nooit meer te doen', zegt De Berg. ´Waarom verkopen jullie dan niet meteen de hele voorpagina?', luidt een van de reacties. Conclusies worden pas later getrokken, als lezers meer tijd hebben gehad te reageren. Bij Het Parool staat 'de drie' al enige jaren open voor paginagrote advertenties. Dat gebeurde soms al eens net na de restyling, gisteren was het weer zover. Bij de overige kranten van het PCM-concern staat die op een andere plaats. Volgens Villamedia zet NRC Handelsblad in navolging van Trouw en Parool ook een advertentie op pagina drie. Trouw verandert vandaag overigens weer iets aan de lay-out. Dan voert het dagblad een dagelijkse pagina 'Europa' in, om meer recht te doen aan het belang van het nieuws uit dit werelddeel (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid