Overslaan en naar de inhoud gaan

Özlen Uncu en Steven Kraanen beginnen voor zichzelf

Zij starten een bureau dat zich louter richt op media-inkoop: mBuy.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Özlen Uncu, hiervoor commercieel directeur bij Fox Channels, en Steven Kraanen, ex-Directeur Marketing TMG, zijn gestart, een bureau dat zich volledig richt op media-inkoop. De ondernemers zeggen dat er een grote latente behoefte bestaat aan een dergelijk bureau: ‘Er bestaat nog geen mediabureau dat puur gespecialiseerd is op het gebied waar de eerste harde winst zit; het media-inkoopproces.’

related partner content for mobile comes here

De ervaring van Kraanen en Uncu is dat media-inkoop ‘te vaak’ op de allerlaatste plaats komt. De ondernemers stellen vast dat wanneer media-inkoop de aandacht krijgt ‘die het verdient’, aanzienlijke kostenbesparingen of meer effectiviteit van het campagnebudget zijn te realiseren. mBuy focust zich dan ook puur op het behalen van de beste verhouding tussen mediaprijs en –prestatie en neemt de bijbehorende executie en administratie uit handen.

De oprichting van zo’n puur op inkoop gespecialiseerd mediabureau is volgens de ondernemers een logisch gevolg van een steeds complexer wordend marketingcommunicatie- en medialandschap. ‘De aanwezigheid van merken in onze wereld wordt steeds meer het werkterrein van allerlei hyperspecialisten die allemaal met uiteenlopende inhoudelijke, maar ook budgettaire belangen trekken en duwen aan hetzelfde marketingcommunicatieplan. Door van media-inkoop ook een specialisme te maken zorgen we ervoor dat in dit complexe proces ook de financiële belangen goed gedekt zijn. Bovendien is advertising inmiddels min of meer verworden tot een commodity.’

Uncu werkte lange tijd als inkoopspecialist bij Aegis Media en Kobalt. Kraanen was onder meer manager media buying bij Kobalt en directeur marketing bij TMG. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in