Online winnaars Spin Awards 2012: KLM, Eddy Terstall en Hi


In totaal werden 8 cases genomineerd:
Deuk van de dag – DDB & Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Centraal Beheer Achmea
Eddy’s Twitflicks – OneBigAgency in opdracht van Eddy Terstall
Grolsch Lowleaks – Isobar in opdracht van Koninklijke Grolsch BV
Jusuf viewed your profile – Roorda Reclamebureau in opdracht van Unicef Nederland
KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
LG Smart Thief Caught on Cam – Y&R Amsterdam in opdracht van LG Electronics Benelux
Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft
Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)
Uiteindelijk gingen 3 kandidaten met een prijs naar huis:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Goud
Case: KLM Tile & Inspire
Bureau: Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam
Opdrachtgever: KLM
KLM heeft zijn Nederlandse roots heel slim laten terugkomen in een internationale Facebook-campagne. Er werden maar liefst 120.000 tegeltjes gemaakt, waarvan velen werden gedeeld. De campagne werd afgemaakt door met bloed, zweet en tranen 4000 tegeltjes te laten afbeelden op een vliegtuig. Deze dimensie aan de online campagne maakte de cirkel rond. Jaloersmakend goed vond de jury deze campagne en dus een Gouden Spinaward waard.
Video afkomstig van Inspiration Days
Zilver
Case: Eddy`s Twitflicks
Bureau: OneBigAgency/
Opdrachtgever: Eddy Terstall
Met 1 Tweet, 120.000 euro binnenhalen, dat is een bijzondere prestatie. One Big Agency laat met Eddy’s Twitflicks zien dat een simpel creatief idee, het verschil kan maken. Zonder de magie van het idee was de enkele Tweet een bedelbrief geweest, nu werd het de sleutel tot succes. De jury had zelfs het gevoel dat er nog meer uit te halen was. Een Zilveren SpinAward dus.
Video afkomstig van Inspiration Days
Zilver:
Case: vind ik leuk
Bureau: Red Urban & FHV BBDO
Opdrachtgever: Hi/KPN
Met een film en geïntegreerde Facebook-campagne heeft Hi laten zien de doelgroep geweldig goed aan te voelen. De insight dat jongeren alles delen, past perfect bij het merk en de humor, tone-of-voice en executie maakten het tot een campagne uit het boekje. Hi, Red Urban en FHV BBDO laten zien hoe je een merk door goede samenwerking online kunt laten vliegen. Een zilveren SpinAward is meer dan verdiend.
Video afkomstig van Inspiration Days
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid