Overslaan en naar de inhoud gaan

Online winnaars Spin Awards 2012: KLM, Eddy Terstall en Hi

De categorie Online Campagne was in vorig jaar de grootste qua Spinawards inzendingen. Er zaten volgens de jury veel goede cases tussen, en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal werden 8 cases genomineerd:

related partner content for mobile comes here

Deuk van de dag – DDB & Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Centraal Beheer Achmea
Eddy’s Twitflicks – OneBigAgency in opdracht van Eddy Terstall
Grolsch Lowleaks – Isobar in opdracht van Koninklijke Grolsch BV
Jusuf viewed your profile – Roorda Reclamebureau in opdracht van Unicef Nederland
KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
LG Smart Thief Caught on Cam – Y&R Amsterdam in opdracht van LG Electronics Benelux
Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft
Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)
Uiteindelijk gingen 3 kandidaten met een prijs naar huis:

Goud
Case: KLM Tile & Inspire
Bureau: Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam
Opdrachtgever: KLM

KLM heeft zijn Nederlandse roots heel slim laten terugkomen in een internationale Facebook-campagne. Er werden maar liefst 120.000 tegeltjes gemaakt, waarvan velen werden gedeeld. De campagne werd afgemaakt door met bloed, zweet en tranen 4000 tegeltjes te laten afbeelden op een vliegtuig. Deze dimensie aan de online campagne maakte de cirkel rond. Jaloersmakend goed vond de jury deze campagne en dus een Gouden Spinaward waard.

Video afkomstig van Inspiration Days

Zilver
Case: Eddy`s Twitflicks
Bureau: OneBigAgency/
Opdrachtgever: Eddy Terstall

Met 1 Tweet, 120.000 euro binnenhalen, dat is een bijzondere prestatie. One Big Agency laat met Eddy’s Twitflicks zien dat een simpel creatief idee, het verschil kan maken. Zonder de magie van het idee was de enkele Tweet een bedelbrief geweest, nu werd het de sleutel tot succes. De jury had zelfs het gevoel dat er nog meer uit te halen was. Een Zilveren SpinAward dus.

Video afkomstig van Inspiration Days

Zilver:
Case: vind ik leuk
Bureau: Red Urban & FHV BBDO
Opdrachtgever: Hi/KPN

Met een film en geïntegreerde Facebook-campagne heeft Hi laten zien de doelgroep geweldig goed aan te voelen. De insight dat jongeren alles delen, past perfect bij het merk en de humor, tone-of-voice en executie maakten het tot een campagne uit het boekje. Hi, Red Urban en FHV BBDO laten zien hoe je een merk door goede samenwerking online kunt laten vliegen. Een zilveren SpinAward is meer dan verdiend.

Video afkomstig van Inspiration Days

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in