Overslaan en naar de inhoud gaan

Live business chat moet weifelende klant naar kassa trekken

Chatsoftwarebedrijf LiveCom.net start met live business- chat in Nederland. Met behulp van deze toepassing treed je real-time in dialoog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De software wordt op basis van ASP aangeboden. Het grote voordeel van live business chat zit volgens Livecom.net-oprichter en directeur Floris van der Veen in de persoonlijke dialoog en het laagdrempelig karakter van het nieuwe communicatiekanaal: ‘Een van de belangrijkste redenen voor voortijdig vertrek van een online winkel is een onduidelijke bestelprocedure. Met live business chat kunnen bedrijven automatisch de bezoekers die de website dreigen te verlaten signaleren en te hulp schieten. Daarbij is een bezoeker met live business chat veel eerder geneigd hulp te vragen.’

related partner content for mobile comes here

Daarnaast ontwikkelde Livecom.net de variant LiveCom Sales, die gebruikers in staat stelt om real-time het surfgedrag van bezoekers te analyseren. Hier worden automatisch interesseprofielen aan gekoppeld waardoor de gebruiker de bezoeker kan benaderen met een uitnodiging voor een chatsessie of een aanbieding die aansluit op het interesseprofiel. Mede-directeur Wolter Tjeenk Willink: 'Hierdoor ontstaat een situatie die vergelijkbaar is met het verkoopproces in een reguliere winkel. Maar het kan ook worden gebruikt om bezoekers die problemen ervaren met het bestelproces op een website voortijdig te detecteren zodat een customer support medewerker de bezoeker kan assisteren.’

De software is in de Verenigde Staten al een tijdje beschikbaar, maar komt in ons land nog niet echt van de grond. Livecom.net hoopt de komende tijd een aantal partijen te vinden die hen willen helpen met de roll out. De komende maanden gaan de twee op zoek naar klanten, in branches waar de software het beste inzetbaar is. ‘Met name voor contact centers, online reisorganisaties, financieel dienstverleners en online winkels’, aldus van der Veen. De eerste klanten zijn onder andere Huis & Hypotheek, Pharosreizen van ANWB en ITM International.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in