Live business chat moet weifelende klant naar kassa trekken


De software wordt op basis van ASP aangeboden. Het grote voordeel van live business chat zit volgens Livecom.net-oprichter en directeur Floris van der Veen in de persoonlijke dialoog en het laagdrempelig karakter van het nieuwe communicatiekanaal: ‘Een van de belangrijkste redenen voor voortijdig vertrek van een online winkel is een onduidelijke bestelprocedure. Met live business chat kunnen bedrijven automatisch de bezoekers die de website dreigen te verlaten signaleren en te hulp schieten. Daarbij is een bezoeker met live business chat veel eerder geneigd hulp te vragen.’
Daarnaast ontwikkelde Livecom.net de variant LiveCom Sales, die gebruikers in staat stelt om real-time het surfgedrag van bezoekers te analyseren. Hier worden automatisch interesseprofielen aan gekoppeld waardoor de gebruiker de bezoeker kan benaderen met een uitnodiging voor een chatsessie of een aanbieding die aansluit op het interesseprofiel. Mede-directeur Wolter Tjeenk Willink: 'Hierdoor ontstaat een situatie die vergelijkbaar is met het verkoopproces in een reguliere winkel. Maar het kan ook worden gebruikt om bezoekers die problemen ervaren met het bestelproces op een website voortijdig te detecteren zodat een customer support medewerker de bezoeker kan assisteren.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe software is in de Verenigde Staten al een tijdje beschikbaar, maar komt in ons land nog niet echt van de grond. Livecom.net hoopt de komende tijd een aantal partijen te vinden die hen willen helpen met de roll out. De komende maanden gaan de twee op zoek naar klanten, in branches waar de software het beste inzetbaar is. ‘Met name voor contact centers, online reisorganisaties, financieel dienstverleners en online winkels’, aldus van der Veen. De eerste klanten zijn onder andere Huis & Hypotheek, Pharosreizen van ANWB en ITM International.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid