Overslaan en naar de inhoud gaan

Leer van andermans tevreden klanten

Hoe maximaliseer je de tevredenheid van de klanten en de klantwaarden? Leer van de successen van andere bedrijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klantwaarde en tevredenheid zijn al jaren hot. Sommige bedrijven, waaronder Federal Express, Subaru, Sun Microsystems, Hewlett-Packard en US West, scoren consistent goed op deze zaken. Dan is het slechts een kwestie van tijd dat hun marketingbeleid onder de loep wordt genomen. Met als hamvraag: wat doen deze bedrijven zo goed, wat kunnen anderen daarvan leren?

related partner content for mobile comes here

De marketingwetenschappers Michael Garver en Gary Gagnon van de universiteit van Michigan hebben dit onderzoek verricht en komen met zeven klantgerichte sleutelactiviteiten die deze succesbedrijven kenmerken. Wat typeert deze bedrijven die succes hebben op gebied van klanttevredenheid en klantwaarde?

  • een werkelijk klantgerichte bedrijfscultuur; Al snel een holle frase, maar de succesbedrijven zien klanttevredenheid als net zo belangrijk als andere strategische ondernemingsdoelen; ze passen de juiste middelen (systemen, mankracht) toe om klantwaarde te vergroten.
  • Steun van het topmanagement, en een voortdurende en intense klantfocus; De bazen behandelen de maatstaf klanttevredenheid net zo als financiële maatstaven als omzet en winst, medewerkers worden er op afgerekend.
  • instrumenten waarmee naar klanten wordt geluisterd; Dus niet alleen uitgebreid kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek, maar ook het begrip om daarop juiste beleidsmaatregelen te nemen.
  • training, training, training;
  • samenhang in prestatie-indicatoren; In ieder bedrijf regent het cijfers, indicatoren en andere data. Allemaal cijfers over uiteenlopende factoren die de klanttevredenheid kunnen bepalen. Zicht op de causale verbanden is cruciaal.
  • drang om constant te verbeteren; Tevreden achterover leunen is een grote vijand van succesvolle bedrijven.
  • evalueren en belonen; Hard nodig om de spirit er bij de medewerkers goed in te houden. < SIZE=1>Bron: business horizons <#/FONT>
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in