Overslaan en naar de inhoud gaan

Kansen voor contentmarketing in de zorg zijn legio, maar de sector laat ze liggen

Richard van Berkel zet communicatieprofessionals en marketeers op het spoor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar of niet waar? Als je overgewicht hebt, ben je minder vruchtbaar. Het is een van de vragen in de ‘thuis-in-je-lijftest’ van , een van de zeldzame Nederlandse voorbeelden van topcontent in de zorg – volgens Richard van Berkel, auteur van het zojuist verschenen ‘Succesvolle contentmarketing in de zorg’.

related partner content for mobile comes here

Artsen van vlees en bloed

UMC en Agis namen het initiatief voor dit, naar eigen zeggen ‘eerste wetenschappelijk verantwoorde medische platform dat 100% gericht is op vrouwen’. De website brengt op een toegankelijke manier medisch nieuws, vraag-antwoordrubrieken met artsen van vlees en bloed, achtergrondinformatie en een lange lijst activiteiten. Onder de vlag van het contentplatform worden hardcore medische evenementen en lezingen georganiseerd, maar ook wellness-avonden en workshops look good, feel better, voor vrouwen met kanker.

Hormonen en ouder worden

De domeinen van VrouwMC variëren van hormonen tot ouder worden en seksualiteit. De content loopt uiteen van informatieve video’s met medisch specialisten tot handige doe-lijstjes en ‘vrouwenfeitjes’. Leerzaam en leuk lopen door elkaar heen. Twitter, Facebook en een aardige dosis free publicity ondersteunen de bekendheid van het platform.

Zorgmarketing is contentmarketing

Helaas moeten voorbeelden van geslaagde contentmarketing in de Nederlandse zorgpraktijk met een loep gezocht worden. En dat is jammer, want zorgmarketing is contentmarketing – aangezien klassieke communicatie en marketing in deze sector niet langer voldoen. Voor het bereiken van zorgconsumenten en -professionals is modern marketinginzicht voor nodig. Contentmarketing dus. Haak in op de mediaconsumptie van de hedendaagse consument, overtuig met inhoudelijke communicatie en besef dat zelfs de meest ideële zorgverlener iets moet verkopen: autoriteit en betrouwbaarheid, aldus Richard van Berkel.

combineert theoretisch inzicht, tips en aansprekende voorbeelden voor de volle breedte van de zorgsector. Het is het tweede boekje van LVB Networks, na ‘Aan de slag met Content Marketing’ van Aart Lensink.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in