Overslaan en naar de inhoud gaan

Exchange Barometer: mobiele inventory bijna verdubbeld

Sterk toegenomen aanbod van mobiele impressies zorgt op de Exchanges voor een keldering van de prijzen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vergeleken we het voorgaande jaar de ontwikkelingen in impressie en prijsniveau nog met de basismaand januari, vanaf dit jaar kunnen we de vergelijking maken met dezelfde maand vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Het totaal aangeboden impressies in januari is 16.5 miljard, nagenoeg gelijk aan het vorige jaar. Desktop heeft hierin een aandeel van 81.5%, mobiel van 11% en tablet van 8%. In vergelijking met januari 2014 is de inventory op mobiel het meest gegroeid, van 1 naar 1,8 miljard impressies. Tablet en desktop zijn gelijk gebleven.

In vergelijking met vorig jaar zijn de desktop cpm tarieven 54% hoger. Opvallend is de enorme daling van de tarieven voor mobiel. Dit komt door de sterke toename in het aantal mobiele impressies. Bij desktop zien we juist het tegenovergestelde; het aanbod is nagenoeg gelijk gebleven. De biedingen zijn gestegen doordat er meer vraag is en een stijgend aanbod van rich media. 

De MediaScience Exchange Barometer laat de belangrijkste ontwikkelingen zien op Nederlandse Exchanges, gemeten in volume impressies en cpm tarieven en onderverdeeld in desktop en mobiel/tablet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in