Emotie is wat bepaalde merken zo geliefd maakt


Meestal gaat het daarbij om het verhaal dat het merk omringt en dat het tot leven wekt. Drie facetten van geliefde merken dragen bij aan dit verhaal.
Ten eerste stijl; niet schoonheid per se, maar een soort zelftrouwen dat het merk een eigen identiteit geeft. Voorbeelden zijn Red Bull, Tic Tac en Heinz Ketchup.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerder zijn er de rituelen die betrokken zijn bij het gebruik van het merk. Een speciaal glas voor Leffe bier, altijd het deksel van een bekertje Danone yoghurt aflikken, merkschoenen alleen bij speciale gelegenheden dragen, het zijn allemaal rituelen die bij een specifiek product horen.
Ten slotte komt er een bepaald soort verering kijken bij een geliefd merk. Nike heeft deze interactie met jongeren. De producten zijn voor deze doelgroep een lifestyle-statement.
Admap (juli/augustus 2008)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid