Overslaan en naar de inhoud gaan

De ABC van marketing van duurzaamheid

De marketing van duurzame producten is een kwestie van keuzes maken. Er zijn drie varianten: A. je richt je op bestaande duurzame…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

A. Je richt je op consumenten die niet alleen belang hechten aan duurzame producten, maar die die ook echt kopen. Dit is makkelijk, want die groep consumenten is er gewoon. Hoewel deze groep niet heel groot is, is er ruimschoots theorie over te vinden hoe je deze doelgroep bereikt; bv met de ;cultural creatives&;">'cultural creatives'-suggesties van MarketResponse.

related partner content for mobile comes here

B. Je probeert de grote groep consumenten die niet duurzaam kopen te verheffen naar wèl bewust consumentengedrag. Dit is héél lastig. Unilever probeert dit huzarenstuk uit te halen en verklappen in hun ;Inspiring Sustainable Living&;-plan ">'Inspiring Sustainable Living'-plan hoe ze dat denken te gaan doen.

C. Je richt je met duurzame producten op consumenten die niet-duurzaam kopen, maar ZONDER (!) dat je die producten als 'duurzaam' aanprijst. Je voert de producteigenschappen die anderen 'duurzaam' zouden noemen aan als argument voor 'benefits' die gewone consumenten zoeken; bijvooreeld gezondheid, kwaliteit, smaak of innovativiteit. Hoe? Voor Business Openers hoe je dat aanpakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in