De ABC van marketing van duurzaamheid
A. Je richt je op consumenten die niet alleen belang hechten aan duurzame producten, maar die die ook echt kopen. Dit is makkelijk, want die groep consumenten is er gewoon. Hoewel deze groep niet heel groot is, is er ruimschoots theorie over te vinden hoe je deze doelgroep bereikt; bv met de #039;cultural creatives'">'cultural creatives'-suggesties van MarketResponse.
B. Je probeert de grote groep consumenten die niet duurzaam kopen te verheffen naar wèl bewust consumentengedrag. Dit is héél lastig. Unilever probeert dit huzarenstuk uit te halen en verklappen in hun #039;Inspiring Sustainable Living'-plan ">'Inspiring Sustainable Living'-plan hoe ze dat denken te gaan doen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisC. Je richt je met duurzame producten op consumenten die niet-duurzaam kopen, maar ZONDER (!) dat je die producten als 'duurzaam' aanprijst. Je voert de producteigenschappen die anderen 'duurzaam' zouden noemen aan als argument voor 'benefits' die gewone consumenten zoeken; bijvooreeld gezondheid, kwaliteit, smaak of innovativiteit. Hoe? Voor Business Openers onderbouwden studenten van Nijenrode hoe je dat aanpakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid