(Campagne) Stivoro mikt op portemonnee roker
De campagne, deze week gelanceerd in outdoor en print, bevat drie beelden gemaakt van ieder meer dan 7.000 sigaretten. Deze sigaretten representeren een jaarvoorraad, gebaseerd op een gemiddelde van 20 sigaretten per dag. De drie beelden laten de piramides van Gizeh in Egypte, een landschap met twee motors en een plank met designertassen en -schoenen zien. De boodschap is voor alle beelden gelijk: als je stopt met roken kun je je een wereldreis, je eerste motor of een kast vol Mr Choo veroorloven.
Creatie is in handen van iris Amsterdam.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu
Plezier
De bewustwordingscampagne brengt, zo zegt Stivoro, in plaats van de traditionele anti-roken gezondheidsfocus, de andere voordelen van stoppen met roken onder de aandacht. Het richt zich namelijk op de financiële voordelen en het plezier dat rokers kunnen hebben door het geld te sparen.
De woordvoerder van Stivoro zegt: ‘Financiële prikkels hebben al eerder meegespeeld in concepten, maar ze op deze manier vormgeven is nog niet eerder gebeurd. Het is natuurlijk heel goed om als het ware lekker gemaakt te worden met mooie producten en je dan te realiseren dat stoppen met roken - naast gezondheidswinst voor jezelf en voor anderen - ook kan bijdragen aan het vervullen van je verlanglijstje.’
Tom Ormes, creative directoriris Amsterdam: ‘Het was een nieuwe manier van kijken naar een oud probleem. En – al pratende met de Nederlanders – dachten we: laten we ze pakken waar het het meest pijn doet – de portemonnee!’
iris Worldwide heeft eerder anti-rokencampagnes gelanceerd, bijvoorbeeld de recente ‘Age Yourself’ fotoapp voor het goede doel QUIT in het Verenigd Koninkrijk, ontwikkeld voor de moeilijk bereikbare jongerendoelgroep.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid