Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Stivoro mikt op portemonnee roker

Stivoro komt met een campagne waarin rokers op een nieuwe manier op hun gewoontes worden aangesproken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne, deze week gelanceerd in outdoor en print, bevat drie beelden gemaakt van ieder meer dan 7.000 sigaretten. Deze sigaretten representeren een jaarvoorraad, gebaseerd op een gemiddelde van 20 sigaretten per dag. De drie beelden laten de piramides van Gizeh in Egypte, een landschap met twee motors en een plank met designertassen en -schoenen zien. De boodschap is voor alle beelden gelijk: als je stopt met roken kun je je een wereldreis, je eerste motor of een kast vol Mr Choo veroorloven.

related partner content for mobile comes here

Creatie is in handen van iris Amsterdam.

Plezier
De bewustwordingscampagne brengt, zo zegt Stivoro, in plaats van de traditionele anti-roken gezondheidsfocus, de andere voordelen van stoppen met roken onder de aandacht. Het richt zich namelijk op de financiële voordelen en het plezier dat rokers kunnen hebben door het geld te sparen.

De woordvoerder van Stivoro zegt: ‘Financiële prikkels hebben al eerder meegespeeld in concepten, maar ze op deze manier vormgeven is nog niet eerder gebeurd. Het is natuurlijk heel goed om als het ware lekker gemaakt te worden met mooie producten en je dan te realiseren dat stoppen met roken - naast gezondheidswinst voor jezelf en voor anderen - ook kan bijdragen aan het vervullen van je verlanglijstje.’

Tom Ormes, creative directoriris Amsterdam: ‘Het was een nieuwe manier van kijken naar een oud probleem. En – al pratende met de Nederlanders – dachten we: laten we ze pakken waar het het meest pijn doet – de portemonnee!’

iris Worldwide heeft eerder anti-rokencampagnes gelanceerd, bijvoorbeeld de recente ‘Age Yourself’ fotoapp voor het goede doel QUIT in het Verenigd Koninkrijk, ontwikkeld voor de moeilijk bereikbare jongerendoelgroep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in