Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn versnelt tempo innovaties

Wekelijks een nieuwe sushibar in een supermarkt in het land.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Albert Heijn wil zijn innovaties voortaan sneller uitrollen. De introductie van sushibars is de eerste stap.

related partner content for mobile comes here

Vanaf nu komt er wekelijks een nieuwe sushibar bij. AH XL Gelderlandplein in Amsterdam (zie foto) trapte af, en vorige week was het de beurt aan de XL in Leidschendam. Albert Heijn heeft 4 verschillende modules gemaakt voor de sushibar, die in alle type winkels passen. Zo zegt formulemanager Therese Opgenoort tegen Distrifood.

Naast sushi experimenteert de retailer met bewuste voeding, zoals een diepvrieskast met glutenvrije producten.

De nieuwe strategie – op meer locaties testen, sneller uitrollen – vereist wel meer maatwerk. ‘Iedere supermarkt krijgt een module die specifiek is gericht op het profiel van de klantenkring. Met alle informatie die we ontvangen, krijgen we ook steeds meer vat op klantenprofielen.’

De manier waarop bij Albert Heijn naar het assortiment wordt gekeken, is volgens de formulemanager ook veranderd: ‘De afgelopen jaren hebben we ons met name gericht op het middensegment. Nu kijken we ook naar de boven- en onderkant. Albert Heijn moet de favoriete supermarkt van iedereen worden.’

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in