Overslaan en naar de inhoud gaan

89% van de marketeers zegt dat content marketing werkt

Internationaal trendonderzoek brengt doelen en effectiviteit in kaart.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De overgrote meerderheid van de internationale marketeers vindt dat content marketing werkt. 63 procent noemt het ‘enigszins succesvol’ in het behalen van de doelstellingen, terwijl een kwart van de ondervraagden content marketing als ‘zeer succesvol’ bestempelt.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit het , een internationaal onderzoek onder 290 verantwoordelijken voor content marketing.

Doelen

De belangrijkste doelen van content marketing zijn het verhogen van de engagement onder klanten en het verhogen van de leads.  Om dit te bereiken is er een doorlopende stroom van relevante en aantrekkelijke content nodig, maar daar doemt een probleem op.

Meest effectief

Interessant is de effectiviteit van de soorten middelen die marketeers inzetten. Inhoudelijke artikelen en case studies rekenen zij tot de meest effectieve vorm van content.  Ook middelen die instant bevrediging opleveren, zoals video&;s en infographics scoren hoog. Video&;s ziojn nwel weer relatief moeilijk te produceren.

Wat wordt gemeten?

Waar kijken bedrijven naar, wat vinden ze de belangrijkste metrics? Allereerst is dat de mate van conversie, gevolgd door de kwaliteitr van de leads en als derde het verkeer op de website.

Creatie content probleem

De productie van die content, de bronnen ervan, wordt gezien als de grootste hindernis voor content marketing. 42% vindt het ontbreken van een effectieve strategie voor die contentcreatie als belangrijkste probleem.

Budgetten

Ondanks het grote belang dat content marketing wordt toegedicht, blijven de budgetten in meer dan de helft van de gevallen gelijk (44%) of ze nemen zelfs af (8%)

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in