Overslaan en naar de inhoud gaan

212Amsterdam: AD heeft ook targets voor online verkoop

Felix Meritis in Amsterdam was gisteravond voor de bijeenkomst van 212Amsterdam het podium van Jeroen Mann. Hij is manager voor de nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Felix Meritis in Amsterdam was gisteravond voor de bijeenkomst van het podium van Jeroen Mann. Hij is manager voor de nieuwe website van het en de regiokranten die door PCM en Wegener op één hoop zijn geveegd. Mann ging de confrontatie niet uit de weg.

related partner content for mobile comes here

Immers, de website was in de eerste week vooral een dankbare voor ontevreden lezers die direct gebruikmaakten van de dialoog die de nieuwe krant met de lezers zou aangaan.

Opvallend was dat Mann vooral sprak over de inhoud terwijl dat iets voor de hoofdredacteur zou moeten zijn. Maar ook online zijn bij het AD de commerciële en inhoudelijke leiding op één lijn gesteld en werken ze nauw samen. Ze leiden een 25 mensen tellende multimediaclub bij het AD.

Uit het verhaal van Mann blijkt dat het AD vrijwel alles aan nieuwe zaken in praktijk brengt wat bijvoorbeeld recent in een naar voren treedt. Vooral lezersparticipatie pakt het AD zwaar op.

De enige echte noviteit is 'dayparting' die het AD toepast, door Mann ook betiteld als 'horizontale programmering': gedurende de dag veranderen de zwaartepunten van onderwerpen: 's morgens veel kort nieuws, met een economisch accent, in de lunchpauze de aardige dingen en tegen de avond files en amusement en uitgaan.

Immers, het AD richt zich vooral op surfers van 20 tot 40 jaar die werken. Voor de inkomsten richt de site zich hoofdzakelijk op advertenties. Zo is er nu nog geen registratie van bezoekers, die komt binnenkort met de introductie van nieuwsbrieven en gaat gelden voor een aanvankelijk beperkt deel nieuwe diensten die het AD zal bieden.

Het AD ziet nog een groot gat tussen de 15 procent die consumenten van hun mediatijd al online besteden en de kleine 3 procent van het adverteerderbudget in Nederland dat naar internet gaat. Het AD verwacht nog een groot deel van die koek te kunnen binnenhalen als ze 's lands belangrijkste nieuwssite kan worden. Het eerste doel is de top-3 positie in nieuws, na Nu.nl en Telegraaf.nl.

Het multimediateam telt eigen online verkopers, maar ook de algemene advertentieverkopers maken hun klanten attent op webvertising. Allen krijgen op termijn ook 'targets' voor verkoop van advertenties voor de website.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in