Overslaan en naar de inhoud gaan

13 redenen waarom IKEA een voorbeeld is voor bedrijven op YouTube

Het meest bijzondere werk op sociale media van de afgelopen week, door De Beste Social Media.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

"YouTube, daar moeten we iets mee doen." Een veelgehoorde kreet op marketingafdelingen. Maar succesvol zijn op YouTube is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als bedrijf. Gelukkig zijn er enkele bedrijven die snappen hoe het op YouTube werkt. IKEA bijvoorbeeld.  

related partner content for mobile comes here






1. We kennen IKEA al van diverse fraaie staaltjes webcare en bijdehante reacties.








 2. Maar de Zweedse meubelgigant doet ook 'iets met YouTube'.


 








3. En, toegegeven, dat doen ze niet onaardig.

 









4. De Zweedse meubelboer laat op originele wijze zien wat er allemaal mogelijk is met haar producten. Neem de serie 'woonfrustraties'.

 








5. Ook niet onbelangrijk, in de beschrijving van de video vind je de gebruikte spullen gewoon terug. Handig!

 






6. Daarnaast verloochent IKEA nooit haar Zweedse roots. Dat levert zulk soort filmpjes op.


 









7. Voor dit soort geweldige dingen is ook gewoon tijd.

 








8. Een filmpje over de blauwe tas van IKEA. Het bekijken waard? Zeker.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 









9. En wat te denken van dit geweldige filmpje over de jaarlijkse catalogus? Het bewijst dat IKEA niet alleen in Nederland goed bezig is, maar wereldwijd.

 









10. Tot slot: in deze digitale tijd vindt IKEA dat we weer echt sociaal moeten worden. Ergens hebben ze ook wel een punt.

 









11. Sociaal worden kan dankzij vernuftige designs. En waar koop je die? Juist.

 









12. De boodschap ('koop spullen bij ons') wordt in de filmpjes nooit uit het oog verloren, maar ze wordt steeds erg creatief verpakt. Houden we van!

 









13. En niet te vergeten, deze revolutionaire manier van koken. Makkelijker dan een Billy in elkaar zetten.






Meer voorbeelden? Abonneer je dan op het YouTube-kanaal van IKEA Nederland.

Over De Beste Social Media.
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op De Beste Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Tim de Vries.

BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren

BewarenBewarenBewarenBewarenBewaren

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in