Campagnemanagement op basis van AI resulteert in 35% hogere conversie
Retargeting technologieprovider RTB House analyseerde onlangs een groot aantal datasets om uit te vinden of een AI-aanpak kan leiden tot een hoger conversiepercentage, dan wanneer een marketeer zijn ‘natuurlijke instinct’ gebruikt bij het kiezen van de juiste bannerset.
Er werd onderzoek gedaan naar gebruiker-interacties tussen twee bannersets, waarvan er één gekozen werd door een marketeer en de andere door een zelflerend algoritme op basis van deep learning.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisRTB House selecteerde een subset van banners die het effectiefst zijn gebleken op het gebied van klikfrequentie (CTR) in eerdere campagnes voor klanten in Turkije, Rusland en Nederland. Onder andere bij een campagne van online winkelplatform Beslist.nl.
Vervolgens werden gelijktijdig campagnes gedraaid met banners die direct gekozen werden door deep learning algoritmes, en met de sets gekozen door marketeers.
Resultaten
Na een week bleek dat zowel de CTR als het uiteindelijke conversiepercentage hoger was bij de banners die geselecteerd waren op basis van het zelflerende algoritme.
Na een week bleek dat zowel de CTR als het uiteindelijke conversiepercentage hoger was bij de banners die geselecteerd waren op basis van het zelflerende algoritme.
- Tot 35% hogere conversieratio
- Gemiddeld 7% hogere CTR
- Tot 28% meer verkeer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid