Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagnemanagement op basis van AI resulteert in 35% hogere conversie

Bannersets die direct gekozen worden door deep learning algoritmes doen het beter dan de sets gekozen door marketeers.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Retargeting technologieprovider RTB House analyseerde onlangs een groot aantal datasets om uit te vinden of een AI-aanpak kan leiden tot een hoger conversiepercentage, dan wanneer een marketeer zijn ‘natuurlijke instinct’ gebruikt bij het kiezen van de juiste bannerset.

related partner content for mobile comes here

Er werd onderzoek gedaan naar gebruiker-interacties tussen twee bannersets, waarvan er één gekozen werd door een marketeer en de andere door een zelflerend algoritme op basis van deep learning.

RTB House selecteerde een subset van banners die het effectiefst zijn gebleken op het gebied van klikfrequentie (CTR) in eerdere campagnes voor klanten in Turkije, Rusland en Nederland. Onder andere bij een campagne van online winkelplatform Beslist.nl.

Vervolgens werden gelijktijdig campagnes gedraaid met banners die direct gekozen werden door deep learning algoritmes, en met de sets gekozen door marketeers.

Resultaten


Na een week bleek dat zowel de CTR als het uiteindelijke conversiepercentage hoger was bij de banners die geselecteerd waren op basis van het zelflerende algoritme.

Na een week bleek dat zowel de CTR als het uiteindelijke conversiepercentage hoger was bij de banners die geselecteerd waren op basis van het zelflerende algoritme.

  • Tot 35% hogere conversieratio
  • Gemiddeld 7% hogere CTR
  • Tot 28% meer verkeer
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in