ITV breekt langzaam door


Adverteerders willen de dialoog met hun doelgroep maar al te graag aangaan. Interactiviteit is alweer enige jaren het toverwoord. Maar we zien steeds meer vormen van wederzijdse communicatie die werken, is de ervaring van Ian Johnson, die ruim dertig interactieve campagnes op zijn naam heeft staan.
Adverteerder Toyota bewerkte zijn Australische doelgroep door onder meer interactieve commercials te plaatsen op Weather Channel Australia. De (betalende) kijkers kunnen bij dit tv-station het lokale weerbericht opvragen door met hun afstandsbediening de postcode in te voeren. Toyota koppelde de postcode-data aan lokale dealeradressen. De kijkers kregen vervolgens de vraag of ze een testrit zouden willen maken met een willekeurige Toyota; door meteen via de tv te ‘boeken’ maakten ze kans op tickets voor een fameus muziekfestival. Resultaat: 200.000 inschrijvingen. Wat vervolgens de conversie was, wordt helaas niet gemeld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de VS gebruikte NBC de Olympische Winterspelen afgelopen winter om diverse adverteerders op het interactieve pad te krijgen. En dat lukte. Bedrijven als AT&T en TD Waterhouse kwamen met interactieve spotjes, waarbij een opflikkerende ‘i’ de kijker attendeerde op doorklikmogelijkheden. Daarna volgde een menu met allerlei aantrekkelijke aanbiedingen en uitnodigingen. De betrokken adverteerders gaven volmondig toe dat ze mede uit imago-overwegingen iTV plegen; want je bent toch maar mooi innovatief bezig, nietwaar? Het medium genereert desgewenst ook succesratio’s, denk aan aantallen informatie-aanvragen, leads en andere conversies.
<#FONT SIZE=1>Bron: admap<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid