Overslaan en naar de inhoud gaan

ITV breekt langzaam door

Het gebruik van interactieve tv als reclamemedium neemt toe. Tijdens de Olympische Winterspelen bijvoorbeeld, werd het medium succesvol…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteerders willen de dialoog met hun doelgroep maar al te graag aangaan. Interactiviteit is alweer enige jaren het toverwoord. Maar we zien steeds meer vormen van wederzijdse communicatie die werken, is de ervaring van Ian Johnson, die ruim dertig interactieve campagnes op zijn naam heeft staan.

related partner content for mobile comes here

Adverteerder Toyota bewerkte zijn Australische doelgroep door onder meer interactieve commercials te plaatsen op Weather Channel Australia. De (betalende) kijkers kunnen bij dit tv-station het lokale weerbericht opvragen door met hun afstandsbediening de postcode in te voeren. Toyota koppelde de postcode-data aan lokale dealeradressen. De kijkers kregen vervolgens de vraag of ze een testrit zouden willen maken met een willekeurige Toyota; door meteen via de tv te ‘boeken’ maakten ze kans op tickets voor een fameus muziekfestival. Resultaat: 200.000 inschrijvingen. Wat vervolgens de conversie was, wordt helaas niet gemeld.

In de VS gebruikte NBC de Olympische Winterspelen afgelopen winter om diverse adverteerders op het interactieve pad te krijgen. En dat lukte. Bedrijven als AT&T en TD Waterhouse kwamen met interactieve spotjes, waarbij een opflikkerende ‘i’ de kijker attendeerde op doorklikmogelijkheden. Daarna volgde een menu met allerlei aantrekkelijke aanbiedingen en uitnodigingen. De betrokken adverteerders gaven volmondig toe dat ze mede uit imago-overwegingen iTV plegen; want je bent toch maar mooi innovatief bezig, nietwaar? Het medium genereert desgewenst ook succesratio’s, denk aan aantallen informatie-aanvragen, leads en andere conversies.

< SIZE=1>Bron: admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in