Overslaan en naar de inhoud gaan

Hopeloze rugbycoach haalt heuse peptalk uit zijn KFC bucket

Ogilvy Amsterdam ontwikkelde het nieuwe campagnethema voor KFC: 'good things don’t come easy'.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

'In tegenstelling tot de meeste fast food, wordt de kip van KFC elke dag ter plekke vers bereid, met de hand, door echte chefs. Niet de makkelijkste manier, wel de lekkerste.' Met deze claim ging Ogilvy aan de slag.

In de eerste commercial zien we hoe de hopeloze coach van een ongeïnteresseerd en kwakkelend rugbyteam bijzondere inspiratie vindt in de manier waarop KFC haar producten maakt, en behalve kip ook een heuse peptalk uit z’n bucket haalt.

Alexandra Huizer, brandmanager van KFC Nederland: 'Colonel Sanders zei altijd: ‘Er zijn eenvoudiger manieren, maar geen betere.’ Wij zijn er trots op dat we zoveel tijd en moeite in ons product steken. Kip om je vingers bij af te likken: ons smakelijke bewijs dat het loont om niet de makkelijke weg te kiezen. En dat is een waarheid die geldt voor alles in het leven.'
 

related partner content for mobile comes here

Credits
Creatie Peter van Rij, Martijn Van Marle, Ross Fowler, Jacques Massardo, Peter van Kuijk
Account Jantine Wigboldus, Monique Lissenburg
Strategie Kelly Philipse
Klant KFC Nederland: Alexandra Huizer, Grant MacPherson
Agency Producer Monique van Smaalen
Productie Bonkers / Chuck Studios (food)
Regie Rogier Hesp / Erik de Koning (food)
DOP Tibor Dingelstad / Olaf van Gerwen (food)
Muziek Paraphrase, Jorrit Kleijnen
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in