Overslaan en naar de inhoud gaan

Grootste opmars voor NPO Radio 2 in 2016, 3FM verliest kwart luisteraars

NPO Radio 2 was marktleider in de periode november-december in doelgroep 20-49.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte luistercijfers van NLO en GfK.

NPO Radio 2 is dankzij de Top 2000 nummer 1 in zowel 20-49 als 10+. Het marktaandeel in 20-49 komt uit op 15,4 procent (was 12,1, index 127). Radio 538 staat op een tweede plaats met 15,0 (was15,9, index 94) en Qmusic is derde met 13,4 (was 12,3, index 109). Sky Radio scoorde ook met de kersthits en komt op een vierde plaats met 11,3 procent (was 10,8, index 105). 

NPO3FM wist met het &;Glazen Huis&; geen succes te boeken en verloor bijna een kwart van zijn luisteraars. De publieke zender komt uit op 9,9 (was 13,0, index 76).



Marktaandelen 2016  
NPO Radio 2 en Qmusic boekten in 2016 de meeste progressie, terwijl marktleider Radio 538 stabiel bleef. Radio 538 had vorig jaar een gemiddeld marktaandeel van 17,6 (was 18,0 in 2015, index 98). Qmusic verdrong 3FM van de tweede plaats met 14,5 procent (was 13,4, index 108). NPO 3FM staat nog wel derde, maar verloor vorig jaar bijna een kwart van zijn luisteraars: 10,7 procent (was 13,8, index 78) 

NPO Radio 2 staat achter Sky Radio nu op een vijfde plaats met 9,7 procent (was 8,1, index 120).



Foto: Paul Ridderhof

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in