Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumptiegroei met 3,1 % omhoog

Het volume van de binnenlandse consumptieve bestedingen door gezinnen is in het tweede kwartaal 3,1% groter dan in hetzelfde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit groeicijfer is lager dan dat in de voorgaande kwartalen, maar nog steeds

related partner content for mobile comes here

relatief hoog. Door de sterke toename in het eerste kwartaal van 2000 ligt

het groeicijfer voor het eerste halfjaar in dezelfde orde van grootte als de

hoge jaargroei over 1999. De geringere volumetoename is voornamelijk het

gevolg van de ontwikkeling bij de duurzame goederen. Het volume van de

bestedingen in het tweede kwartaal is 1,6% groter dan in het tweede kwartaal

van 1999. Dit is het laagste groeicijfer sinds het eerste kwartaal van 1996.

Vooral aan nieuwe auto’s is veel minder uitgegeven dan in het tweede

kwartaal van 1999. Toen lag het niveau wel zeer hoog. Aan voedings- en

genotmiddelen is 1,9% meer besteed. Voor deze categorie is dat een

betrekkelijk hoog stijgingspercentage. Vooral ijs en dranken zijn meer in

trek. Het volume van de consumptie van diensten is 4,0% groter dan in

dezelfde periode vorig jaar. De ontwikkeling van deze bestedingen is vrij

stabiel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in