Overslaan en naar de inhoud gaan

Cilesta van Doorn naar Virgin Mobile UK: ‘Het dromen stopt nooit’

Cilesta van Doorn verlaat Tele2 om haar geluk te beproeven als marketingbaas bij Virgin Mobile in Engeland.
Miniatuurvoorbeeld
Cilesta van Doorn
© Tele2, Virgin Mobile
Miniatuurvoorbeeld
Cilesta van Doorn
© Tele2, Virgin Mobile

Cilesta van Doorn nam na haar aanstelling als Marketing, Brand & Communications director van Tele2 Nederland in 2013 afscheid van Frank, het zwarte schaap, om niet al te lang daarna samen met reclamebureau Indie de uiterst opvallende campagne ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’ te maken.

related partner content for mobile comes here

Waarom verlaat je Tele2?

‘In mijn hart zal ik Tele2 nooit helemaal verlaten. Ik ben ook heel trots op wat we de afgelopen jaren hebben bereikt. Nu zijn er nieuwe dromen om uit te laten komen: wij wilden als gezin altijd nog een aantal jaar in het buitenland wonen. En dit is het moment. Het afscheid heeft in ieder geval niets te maken met het vertrek van Emilio de Haan en Rogier de Bruin (die hun eigen bureau Herc zijn begonnen, NA) bij Indie. Of het samengaan van Tele2 en T-mobile. Ik ga mijn droom achterna. De horizon lonkt, de kans is nu.’

In alle bescheidenheid: wat is jouw legacy?

‘Professioneel gezien: de totale herpositionering van Tele2, de marketingstrategie (vol ingezet op enorme datadeals op een nieuw 4G-netwerk tegen een belachelijk goede prijs – niet omdat het moest, maar omdat het kon), de enorme groei in klantloyaliteit en het enorme marktaandeel dat we hebben weten te veroveren (van 4% in 2013 naar 14% nu). Maar nog mooier is de energie, de liefde en de toewijding van alle talentvolle mensen die samen aan het merk hebben gebouwd: van mijn eigen team tot Indie en de andere bureaus waarmee we samenwerkten: Code d’Azur, iProspect en Mediacom.’

Jullie wonnen naast – onder meer – een gouden ADCN Lamp, een SAN Excellent Accent, zilveren Effie en gouden Esprix ook een Loden Leeuw. Wat zei dat volgens jou over het Tele2-werk?

‘Dat gaf me vooral vertrouwen dat onze doelgroep-keuze (“de fun rebel”) megagoed overkwam. En dat we een uitgesproken merk zijn geworden: als er niemand is die een hekel aan je heeft, is er ook niemand die echt van je houdt.’

Wat is in jouw ogen de schoonheid van marketing?

‘Marketing is een combinatie van het hoofd en het hart. Maar de schoonheid zit ‘m vooral in het hart: het onwankelbare geloof om samen iets te creëren, de liefde voor de missie waarin je iedereen meetrekt en daarmee hele mooie resultaten boekt.’

Je wordt marketingbaas bij Virgin Mobile. Hoe heb je ‘m dat geflikt?

‘Via een goeie vriend kreeg ik een tip. M’n hart sloeg over. Zo’n prachtig bedrijf, zo'n passende rol en dat in Londen. Ik ben, door wat we bereikt hebben, al vaker door mooie bedrijven gepolst, maar het mooie bij challenger Virgin is dat ik echt mezelf kan zijn (Virgin Mobile is op het moment de 5e speler met 4% marktaandeel, NA). Er waren 400 sollicitanten en ik bleek de juiste combinatie van ervaring en persoonlijkheid te hebben, werd mij verteld.’

‘Het aantal fte en de budgetten zijn niet te vergelijken met de Nederlandse markt. Het kan niet anders dan dat ik daar veel ga leren en hopelijk kan ik weer een prachtig team creëren. Wat mijn doel op langere termijn is? Op een gegeven moment wil ik misschien wel een totaal andere branche ontdekken, en bij een bedrijf als G-Star, Talpa of Rituals werken. Het dromen stopt nooit.’

Welke boodschap zou je willen achterlaten?

‘Geloof 1000% in wat je doet. Zorg voor een team dat voor elkaar door het vuur gaat. Geef je team en je CEO alles wat je hebt. En wees nooit bang om fouten te maken. Nooit.’

Lil' Kleine, Ronnie Flex, Tele2
Lil' Kleine, Ronnie Flex, Tele2

De stills bij dit artikel zijn afkomstig uit de nummer 1-hit Niet Omdat Het Moet (prod. Jack $hirak) van Lil' Kleine ft. Ronnie Flex en Indie, die Tele2 twee jaar geleden scoorde.

De nummer 1-hit Niet Omdat Het Moet van Lil' Kleine ft. Ronnie Flex voor Tele2
Lil' Kleine, Ronnie Flex, Tele2
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in