Overslaan en naar de inhoud gaan

Charelle Akihary wordt nieuwe directeur publiek & marketing bij NPO

Ze is afkomstig van Heijmans en begint 1 mei in haar nieuwe functie.
Charelle Akihary
Charelle Akihary
© Platform Innovatie in Marketing
Charelle Akihary
Charelle Akihary
© Platform Innovatie in Marketing

NPO heeft Charelle Akihary gekozen als nieuwe directeur publiek & marketing. Ze begint per 1 mei. Akihary is nu nog verantwoordelijk voor marketingstrategie bij bouwbedrijf en vastgoedbeheerder Heijmans. Ook is zij voorzitter van Platform Innovatie in Marketing.

related partner content for mobile comes here

Eerder hield Akihary  zich bezig met mondiale merkstrategie, innovatie en complexe transformaties bij onder andere Danone/Nutricia en Whirlpool.

'Impact maken'

Akihary begon haar loopbaan na haar studie Media & Culture aan de UvA bij BNNVara. Ze keert nu terug naar de publieke omroep, waar ze de leiding over marketing bij de NPO overneemt van Jurre Bosman.

Bosman vervulde deze functie tijdelijk sinds afgelopen najaar na het vertrek van Nico Rijkhoff. Hij zal zich vanaf 1 mei weer geheel richten op zijn rol als directeur Audio.

Akihary is opgetogen over haar nieuwe functie bij de publieke omroep. De NPO is volgens haar een plek om maatschappelijke ‘impact te maken’ met marketing.  Ze zegt daarbij veel waarde te hechten aan co-creatie en innoveren.’

Ook nieuwe directeur strategie

NPO-voorzitter Frederieke Leeflang verwacht dat Akihary met haar marketingervaring op onder meer het gebied van transformatie, innovatie en technologie ‘veel waarde toe zal voegen’.

Naast Charelle Akihary voegt de NPO nog een nieuwe directeur toe. Esra Eeman wordt de nieuwe directeur strategie, een nieuwe functie.

Kijk hier het interview voor CMO Studio met Charelle Akihary van september vorig jaar

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Monique Botman

Gefeliciteerd Charelle, goed bezig!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in