Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom Nike er beter van wordt als Adidas adverteert

Brand Culture, deel 17: Het principe van categoriedenken. Ofwel: jezelf een relevante categorie toe-eigenen in het brein van de ontvanger.
Miniatuurvoorbeeld
Kaepernick
© Nike
Miniatuurvoorbeeld
Kaepernick
© Nike

Positioneren verloopt via heldere principes. In deze nieuwe serie essays Brand Culture brengt merkstrateeg Marc Oosterhout de laatste inzichten in positioneren samen met de principes die hij eerder optekende in de bestseller Power Brands 2.0. Vandaag het principe van categoriedenken.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

He-le-maal waar, dit betoog. In het brein is het toch wat complexer, maar de consequentie is onmiskenbaar juist. Categoriedenken, dat zouden meer mensen moeten doen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in