Body Shop tegen huiselijk geweld


De Body Shop is druk bezig het merk nieuw leven in te blazen. Onlangs meldden we al dat de winkels grondig onder handen worden genomen. Ook zoekt de retailketen weer meer de publiciteit met zijn campagnes die, geheel in de geest van oprichter en activist Anita Roddick, altijd verwijzen naar sociale verantwoordelijkheid. In het kader van het nieuw elan formuleerde de Body Shop vijf zogenaamde ‘immateriële waarden’ die ze uit willen dragen:
1. tegen dierproeven
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS2. eigenwaarde stimuleren
3. community trade ondersteunen
4. opkomen voor de mensenrechten
5. bescherm onze planeet
De Body Shop gelooft dat er een duidelijk verband is tussen huiselijk geweld en het gevoel van eigenwaarde van vrouwen. Het onderwerp moet daarom bespreekbaar worden gemaakt en de drempel om hulp te zoeken verlaagd. De Body Shop wil daar op twee manieren aan bijdragen: door het onderwerp op de agenda te zetten, en door geld in te zamelen voor concrete hulp.
Dat laatste doen ze door producten te verkopen (speldjes, t-shirts, sleutelhangers en een lip care stick) waarvan een deel van de opbrengst naar Stichting Vrouwenopvang Rosa Manus in Leiden gaat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid