Overslaan en naar de inhoud gaan

Body Shop tegen huiselijk geweld

De Body Shop is op 29 september gestart met een campagne onder de titel 'Stop huiselijk geweld', samen met de Federatie Opvang, een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Body Shop is druk bezig het merk nieuw leven in te blazen. Onlangs we al dat de winkels grondig onder handen worden genomen. Ook zoekt de retailketen weer meer de publiciteit met zijn campagnes die, geheel in de geest van oprichter en activist Anita Roddick, altijd verwijzen naar sociale verantwoordelijkheid. In het kader van het nieuw elan formuleerde de Body Shop vijf zogenaamde ‘immateriële waarden’ die ze uit willen dragen:

related partner content for mobile comes here

1. tegen dierproeven

2. eigenwaarde stimuleren

3. community trade ondersteunen

4. opkomen voor de mensenrechten

5. bescherm onze planeet

De Body Shop gelooft dat er een duidelijk verband is tussen huiselijk geweld en het gevoel van eigenwaarde van vrouwen. Het onderwerp moet daarom bespreekbaar worden gemaakt en de drempel om hulp te zoeken verlaagd. De Body Shop wil daar op twee manieren aan bijdragen: door het onderwerp op de agenda te zetten, en door geld in te zamelen voor concrete hulp.

Dat laatste doen ze door producten te verkopen (speldjes, t-shirts, sleutelhangers en een lip care stick) waarvan een deel van de opbrengst naar Stichting Vrouwenopvang Rosa Manus in Leiden gaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in