Overslaan en naar de inhoud gaan

B-to-b reclame wordt sexy

De tijden zijn voorbij dat b-to-b-marketing een puur rationele aangelegenheid was. De waarde van creativiteit begint ook in de b-to-b-…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naarmate producten in technisch opzicht meer op elkaar gaan lijken, wordt het voor bedrijven moeilijker zich te onderscheiden. Dat is een bekende vaststelling, maar in de Engelse b-to-b reclame begint die nu eindelijk zijn weerslag te krijgen. Want het betekent dat zakelijke reclame niet meer kan volstaan met de opsomming van de technische eigenschappen en productvoordelen. Van een creatieve en verrassende aanpak valt vaak meer resultaat te verwachten. Zo bedacht een Londens bureau een succesvolle campagne voor een website waar zakenreizen kunnen worden geboekt. De doelstelling was om de hotels over te halen zich bij de site aan te melden. De hotelmanagers ontvingen een doos met daarin een kooitje waarin een computermuis zat. De campagne sloeg uitstekend aan en liet weer eens zien dat de doelgroepen waarop b-to-b campagnes zich richten, een originele aanpak alleszins kunnen waarderen. En dat is niet vreemd, want ook managers worden doodgegooid met reclame, en dus moeten ze, net als consumenten, geprikkeld worden om aan een uiting aandacht te schenken.

related partner content for mobile comes here

B-to-b-reclame en consumentenreclame komen zo meer en meer bij elkaar in de buurt en de grenzen tussen beide disciplines beginnen te vervagen. Dat blijkt ook uit het mediagebruik: voor b-to-b campagnes worden steeds vaker media ingezet die van oudsher typisch zijn voor consumentenmarketing, zoals billboards en tv. Andersom schromen adverteerders voor auto´s en mobiele telefoons niet om in b-to-b media te adverteren. Of b-to-b marketing nog ooit net zo sexy zal worden als consumentenmarketing, is afwachten. Maar waarom ook niet? Uiteindelijk is het niet het product die marketing sexy maakt, maar de marketing zelf.

< SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in