Overslaan en naar de inhoud gaan

Actie ChristenUnie tegen MTV-zenders

De ChristenUnie gaat bedrijven vragen niet langer steun te geven aan muziekzenders als TMF, MTV en The Box. Door merken als Fanta aan te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag gaat een speciale website live, zo meldt het Nederlands Dagblad. De pagina (onderdeel van de ChristenUnie- moet gaan dienen als 'platform tegen godslasterlijke en pornografisch getinte uitingen in de media', met name op tv. Als eerste worden adverteerders op de MTV-zenders benaderd.
Er zijn inmiddels zes belangrijke adverteerders van de muziekzenders aangeschreven, zegt Joël Voordewind van de ChristenUnie. ‘We kondigen aan dat wij deze actie gaan ondernemen. Verder vragen we de bedrijven hun reclamebeleid te heroverwegen.’ Als de bedrijven niet reageren, wordt dit samen met hun naam op het internet vermeld, zegt Voordewind. Om die reden wil hij nu nog niet vertellen welke merken zijn aangeschreven. Wel staat vast dat Fanta, eigendom van Coca-Cola, daarbij zit.
Eerder protesteerde de ChristenUnie tegen een spot van Cup-a-Soup, overigens zonder dat Unilever zich daarvan onder de indruk toonde. Een ander protest richtte zich tegen Versatel (tv-reclame 'Hand van God').

related partner content for mobile comes here

Bron: Nederlands Dagblad via Medialog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in