Overslaan en naar de inhoud gaan

VanMoof vervolgt aanval op ‘destructieve mobiliteitsgewoonten’ in tweede tv-commercial

Het e-bikemerk doet wereldwijde oproep vast te houden aan positieve veranderingen door afstand te blijven nemen van de autocultuur.
VanMoof vervolgt aanval op ‘destructieve mobiliteitsgewoonten’ in tweede tv-commercial
VanMoof vervolgt aanval op ‘destructieve mobiliteitsgewoonten’ in tweede tv-commercial
© VanMoof / Halal
VanMoof vervolgt aanval op ‘destructieve mobiliteitsgewoonten’ in tweede tv-commercial
VanMoof vervolgt aanval op ‘destructieve mobiliteitsgewoonten’ in tweede tv-commercial
© VanMoof / Halal

VanMoof vervolgt met commercial de aanval op de ‘oude destructieve mobiliteitsgewoonten van voor de pandemie’. Het is de tweede tv-commercial van het e-bikemerk en is onderdeel van de nieuwste wereldwijde campagne. De video, geregisseerd door Halal-regisseur Paul Geusenbroek, moet wereldwijd mensen in steden inspireren om vooruit te bewegen, in plaats van terug te vallen op de gedateerde reismethoden van de autocultuur. 

related partner content for mobile comes here
VanMoof vervolgt aanval op ‘destructieve mobiliteitsgewoonten’ in tweede tv-commercial
VanMoof vervolgt aanval op ‘destructieve mobiliteitsgewoonten’ in tweede tv-commercial VanMoof / Halal

De commercial

De film toont de chaos van een verkeersopstopping in een stadscentrum waarbij het drukke, cinematografisch gefilmde tafereel volgens het merk maar een ding duidelijk maakt: de dominantie van de auto behoort tot het verleden. Terwijl het verkeersrumour zich een weg terugbaant in de tijd, is het de VanMoof-fietser die haar weg vervolgt volgens het credo van het e-bikemerk: Ride the future.

VanMoof vervolgt aanval op ‘destructieve mobiliteitsgewoonten’ in tweede tv-commercial
VanMoof vervolgt aanval op ‘destructieve mobiliteitsgewoonten’ in tweede tv-commercial VanMoof / Halal

Disfunctionele status-quo

Het elektrische fietsenmerk stelt dat een terugkeer naar de disfunctionele status-quo van files, vervuiling en verkeersagressie niet de weg vooruit is, terwijl de commercial moet illustreren dat fietsen wel de verademing is die het milieu en stadsbewoners hard nodig hebben.

VanMoof benadrukt dat mensen van over de hele wereld de auto tijdens de pandemie thuis lieten en dat stadsbestuurders daardoor meer ruimte en infrastructuur creëerden voor mensen in steden. 'Mobiliteit werd een hot topic en veranderde de wereld. Wij willen de mensen nu helpen herinneren vast te houden aan deze positieve mobiliteitsveranderingen.’ 

De commercial: There's never been a better time to ride forwards.

There's never been a better time to ride forwards - VanMoof

Campagne-uitrol

De campagne wordt wereldwijd uitgerold op Youtube, Facebook, Instagram en Snapchat, en is in de Verenigde Staten, Nederland en Duitsland op tv te zien. Het is volgens VanMoof de eerste keer dat het merk een tv-commercial uitzendt in de VS, de markt waarvan het bedrijf zegt dat het sinds de pandemie de grootste groeimarkt is van het merk. 

VanMoof vervolgt aanval op ‘destructieve mobiliteitsgewoonten’ in tweede tv-commercial
VanMoof vervolgt aanval op ‘destructieve mobiliteitsgewoonten’ in tweede tv-commercial VanMoof / Halal

Angstklimaat 

Vorig jaar is de allereerste tv-commercial van VanMoof door de ARPP (Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité) van de Franse televisie geweerd. De video zou een een ‘angstklimaat’ opwekken.

Lees ook: 

Credits:

Client VanMoof
Cmo Andrew Smith
Creative director Pascal Duval
Head of production Joeri Breebaart
Project manager Samara van der Valk

Director Paul Geusebroek
DOP Menno Mans
Executive producer Gijs Determeijer
Producer Job Sanders
Producer Josefine Bothe
Production coordinator Sara Iselin
Service production Shelter
Editor Brian Ent
Sound design Sauvage Sound Studios
Music company Sizzer
Grading Laurens Orij
Post production & VFX Glassworks

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in