Overslaan en naar de inhoud gaan

Secrid zet in eerste campagne collega's op een hartverwarmende manier in het zonnetje

De ruim 150 medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt hebben de afgelopen jaren meer dan 15 miljoen kaarthouders in elkaar gezet.
Secrid campagne
© Afbeelding: aangeleverd
Secrid campagne
© Afbeelding: aangeleverd

Secrid, een Nederlandse fabrikant van portemonnees in de vorm van kaarthouders, start vijftien jaar na zijn oprichting een eerste campagne. Het B Corp-gecertificeerde bedrijf, dat zich jaren geleden afzette tegen de verkoop via grote webwinkels, toont in de campagne niets van zijn producten. Nee, de aandacht gaat uit naar de 152 collega's in sociale werkplaatsen die al vijftien jaar Secrid-kaarthouders in elkaar zetten. 

related partner content for mobile comes here

Dag van de Arbeid

In de video, onderaan dit artikel zichtbaar, bedankt Secrid de medewerkers voor hun inzet en toewijding. Ze mogen er zijn, ook met een lichamelijke handicap, autisme of andere beperking die ertoe leidt dat de collega's moeilijker aan de bak komen bij andere werkgevers. 

De campagne start bewust op 1 mei, de Dag van de Arbeid. Onderzoek toont aan dat in Nederland 125 duizend mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op zoek zijn naar een baan. Voor Secrid reden om te communiceren hoe blij het is met de collega's die in drie sociale werkplaatsen werken. Die boodschap is in de afgelopen vijftien jaar niet breed uitgedragen omdat de aandacht uitging naar het optimaliseren van de werkprocessen voor die medewerkers, stelt het bedrijf. 

Het Nederlandse merk is inmiddels actief in meer dan negentig landen en heeft sinds de start meer dan vijftien miljoen kaarthouders verkocht.

Het bedrijf hoopt met de campagne en whitepaper met geleerde lessen meer ondernemingen te inspireren om samen te werken met sociale werkplaatsen, ook bekend als sociale ontwikkelbedrijven. De campagne is onder meer zichtbaar op LinkedIn en bij enkele grote retailers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in