Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Code Commissie: Corendon misleidt consumenten herhaaldelijk met onjuiste prijzen

Hard oordeel over handelswijze reisorganisatie die misleidend en oneerlijk wordt genoemd.
Miniatuurvoorbeeld
De actie Crazy Days van Corendon
© Corendon-promomateriaal
Miniatuurvoorbeeld
De actie Crazy Days van Corendon
© Corendon-promomateriaal

Corendon heeft op haar website onjuiste prijzen vermeld tijdens de ‘Crazy Days’. Dit heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld na een klacht van iemand die een reis had geboekt en daarna te horen kreeg dat de prijs fout was. De reisaanbieder trok dit aanbod vervolgens in op grond van de algemene voorwaarden. 

related partner content for mobile comes here

De reclame is volgens de Reclame Code Commissie misleidend omdat de getoonde prijzen niet dusdanig laag waren dat deze als fout herkenbaar konden zijn. Dat Corendon de boeking kan herroepen op basis van de algemene voorwaarden brengt niet mee dat zij ook op deze manier reclame mag maken.  

Corendon ging in beroep tegen die beslissing, maar dat werd afgewezen. Het College van Beroep besloot deze uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen, omdat het Corendon al 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in