Overslaan en naar de inhoud gaan

Nivea neemt via retail media de Basic-Fit-sportscholen in Nederland en België over

Retail media-activatie op schermen, kluisjes, vloeren en via samples wordt ondersteund door een bredere campagne.
Basic Fit
Wie komt sporten, kan niet om de activatie heen
© Aangeleverd
Basic Fit
Wie komt sporten, kan niet om de activatie heen
© Aangeleverd

Wie sport, zweet waarschijnlijk. Logisch dus dat Nivea zijn 'men black & white'-deodorant graag onder de aandacht brengt van sporters. En waar doe je dat effectief? In sportscholen, moet het merk gedacht hebben. Deze weken zijn daarom alle Basic-Fit-sportscholen in Nederland en België aangekleed met Nivea-deodorant-uitingen, waaronder marketinguitingen op digitale schermen. 

In dertig grote sportschoolvestigingen zijn extra retail media-uitingen gebruikt, waaronder vloerstickers en stickers op de kluisjes. In vijf hele grote vestigingen heeft Nivea nog meer marketingbudget ingezet, want daar zien sporters ook deodorant-uitingen op onder meer muurposters.

Maurice Ridder, verantwoordelijk voor retail media bij Basic-Fit, spreekt van een 'logische en geloofwaardige' adverteerder op het retail media-netwerk. Nivea kiest naast retail media ook voor een uitgebreidere campagne, waaronder een landelijke actie met Kruidvat. Wie de betreffende deodorant koopt bij Kruidvat, maakt kans op een jaar lang gratis sporten bij Basic-Fit. 

Langer lopende campagne

Nivea ondersteunt de campagne ook met digital out of home en het uitdelen van deo-samples. De campagne is gestart in week 14 en krijgt vanaf volgende week (week 26) weer een extra boost. Die boost duurt tot en met week 31. Het verzorgingsmerk heeft dus een grote, multimediale campagne op touw gezet. Die wierp in week 19 in ieder geval al zijn vruchten af in de sportscholen, licht Basic-Fit toe. Het bedrijf liet onderzoeksbureau MeMo2 in week 19 veldwerk uitvoeren onder Basic-Fit-leden en stelt dat de awareness rondom Nivea 'aanzienlijk is gegroeid'. Met name onder mannen tussen de 18 en 35 jaar is de merkbekendheid en het imago van Nivea Men-deodorant gegroeid, meldt Basic-Fit. 

Het retail media-netwerk van de sportschoolketen is nu ruim een jaar live. Samsung was destijds de eerste partner die koos voor een activatie en lichtte zijn smartwatches uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in