
Wie sport, zweet waarschijnlijk. Logisch dus dat Nivea zijn 'men black & white'-deodorant graag onder de aandacht brengt van sporters. En waar doe je dat effectief? In sportscholen, moet het merk gedacht hebben. Deze weken zijn daarom alle Basic-Fit-sportscholen in Nederland en België aangekleed met Nivea-deodorant-uitingen, waaronder marketinguitingen op digitale schermen.
In dertig grote sportschoolvestigingen zijn extra retail media-uitingen gebruikt, waaronder vloerstickers en stickers op de kluisjes. In vijf hele grote vestigingen heeft Nivea nog meer marketingbudget ingezet, want daar zien sporters ook deodorant-uitingen op onder meer muurposters.
Vacatures
Senior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterMarketing Manager
FloramediaMaurice Ridder, verantwoordelijk voor retail media bij Basic-Fit, spreekt van een 'logische en geloofwaardige' adverteerder op het retail media-netwerk. Nivea kiest naast retail media ook voor een uitgebreidere campagne, waaronder een landelijke actie met Kruidvat. Wie de betreffende deodorant koopt bij Kruidvat, maakt kans op een jaar lang gratis sporten bij Basic-Fit.
Langer lopende campagne
Nivea ondersteunt de campagne ook met digital out of home en het uitdelen van deo-samples. De campagne is gestart in week 14 en krijgt vanaf volgende week (week 26) weer een extra boost. Die boost duurt tot en met week 31. Het verzorgingsmerk heeft dus een grote, multimediale campagne op touw gezet. Die wierp in week 19 in ieder geval al zijn vruchten af in de sportscholen, licht Basic-Fit toe. Het bedrijf liet onderzoeksbureau MeMo2 in week 19 veldwerk uitvoeren onder Basic-Fit-leden en stelt dat de awareness rondom Nivea 'aanzienlijk is gegroeid'. Met name onder mannen tussen de 18 en 35 jaar is de merkbekendheid en het imago van Nivea Men-deodorant gegroeid, meldt Basic-Fit.
Het retail media-netwerk van de sportschoolketen is nu ruim een jaar live. Samsung was destijds de eerste partner die koos voor een activatie en lichtte zijn smartwatches uit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee