Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw Nederlands energieconcept Vanzelf trapt af met campagne

Gratis online service waarmee huishoudens makkelijk over kunnen stappen van energieleverancier.
Vanzelf
Vanzelf

Vanzelf is een nieuw e-commerce merk op de Nederlandse markt. Het is een gratis online service waarmee huishoudens gemakkelijk over kunnen stappen van energieleverancier. Vandaag trapt Vanzelf af met een grote campagne, met onder meer een commercial. Het overkoepelende thema is: besparen zonder gedoe.

related partner content for mobile comes here

Gestoeld op Engels succesverhaal

Vanzelf is een gratis gemaksdienst voor consumenten. Door zich aan te melden bij Vanzelf geven klanten het merk een mandaat om namens hen energiecontracten af te sluiten. Meestal gaat het om een betere deal bij een nieuwe leverancier. Het kan ook gaan om een verlenging met betere voorwaarden bij de bestaande leverancier.

Vanzelf laat klanten alleen overstappen als dat voor hen gunstig is. De belofte is: eenmalig aanmelden en daarna nooit meer te veel betalen. In Engeland is zo’n automatische overstapservice inmiddels de norm. Prijsvergelijkers lijken al passé en verdwijnen daar naar de achtergrond.

Herman Mantel (ex-Telegraaf Media Groep en Sanoma), de drijvende kracht achter van Vanzelf: 'Uit onderzoek blijkt dat er in Nederland veel vraag naar is. Vanzelf zorgt – in tegenstelling tot de meeste prijsvergelijkers - voor een deal die goed is voor zowel de klant als de energieleverancier. Het mes snijdt dan ook aan twee kanten. Besparen zonder gedoe voor de klant en voor leveranciers geen hoge up-front vergoedingen, maar een klein bedrag per aansluiting per maand.'

De eerste tien energieleveranciers zijn volgens Mantel vrijwel direct in zee gegaan met Vanzelf.

Klant: Vanzelf, Herman Mantel

Merkstrategie: Brand Meester, Ariën Breunis

Visuele identiteit: The Oddshop, Oscar Hamming

Commercial: Onepaper, Melvin van Velzen,

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in