Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM richt zich met nieuwe campagne op Chinese millennials ​​​​​​​

Doel van de Never Done-campagne is KLM’s naamsbekendheid in China te verhogen, vooral bij jongere doelgroepen.

KLM richt zijn pijlen met een nieuwe campagne op de Chinese millennials, een doelgroep die nogal anders reist dan oudere generaties. Uit onderzoek blijkt dat jongere reizigers zoveel mogelijk nieuwe ervaringen willen opdoen. Het uitgangspunt van de Never Done-campagne is dan ook om deze jonge reizigers echte ervaringen mee te geven en te laten zien dat je daarvoor bij KLM moet zijn 

related partner content for mobile comes here

Bucketlist

In twee films vertelt KLM de verhalen van Chinese millennials, die in heel Europa ‘Never Done’-ervaringen van hun bucketlist afstrepen. Van de eerste vlucht met KLM, tot haring eten in Amsterdam en een bezoekje aan een barbershop in Barcelona.

In de eerste video stelt KLM zich voor als een betrouwbare, warme en servicegerichte partner, die in de tweede video tot leven komt door de ogen van bekende Chinese millennials. De films zijn in een documentaire stijl opgenomen.

De video’s zijn in opdracht van KLM door het Amsterdamse kantoor van VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, ontwikkeld. Voor inspiratie is geput uit cultureel onderzoek, insights en data van het wereldwijde netwerk van VICE en VIRTUE. Hieruit bleek dat de Chinese millennial de meest interessante doelgroep is voor groei op deze markt. Het resultaat is een lokaal relevante campagne die tegelijkertijd de wereldwijde merkwaarden van KLM communiceert.

De twee video’s worden onder andere via WeChat, Youku, Weibo, de influencers en de lokale KLM-kanalen gedistribueerd en getarget op Chinese steden met een hoge millennial-populatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in