Overslaan en naar de inhoud gaan

De vijf geheimen van een succesvolle beurspresentatie

Bereik je doelgroep met deze tips
Promofit

Al sinds 2006 is Promofit de leverancier van promotiemateriaal, relatiegeschenken en beursmateriaal. Door het gebruik van verschillende technieken kunnen wij al onze producten personaliseren. Daarnaast hebben wij een breed assortiment van Custom made producten welke geheel op maat gemaakt kunnen worden. Op deze manier krijgt u een uniek product wat u cadeau kan doen aan uw klanten. Wij hebben altijd een passende oplossing. Kunt u een artikel niet vinden, neem dan contact met ons op.

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Beurzen, congressen en evenementen bieden prachtige kansen om de producten en diensten van je bedrijf onder de aandacht te brengen. Je kan bouwen aan je naamsbekendheid, nieuwe klanten werven en bestaande relaties onderhouden. Helaas zal dit op een teleurstelling uitdraaien zonder een goed plan en een gedegen voorbereiding. We onthullen hier graag de vijf geheimen van een succesvolle beurspresentatie.

1. Zorg voor een beursstand die zichtbaar is en opvalt

Wat je ook doet, zorg dat je niet verdwijnt in de massa. Kom met een professionele stand die er uitspringt. Hou er bij het ontwerp rekening mee dat je bedrijfsnaam en bedrijfslogo van een afstand goed te herkennen zijn. Maak gebruik van kleuren, teksten en afbeeldingen die jouw boodschap overbrengen en die onderscheidend zijn. Denk ook na over de kleding van het standpersoneel, want hiermee kan jouw bedrijf zich ook profileren.

2. Betrek en vermaak het publiek

Interesseer de bezoekers van de beurs voor jouw stand. Zet rond jouw diensten en producten een goed verhaal neer dat relevantie heeft voor je doelgroep. Je kan bezoekers nieuwsgierig maken met een interactief spel, een quiz of een opvallende gimmick. Een beetje vermaak verlaagt de drempel om jouw stand in te lopen. Zet bijvoorbeeld een gigantische portemonnee of boodschappentas neer en haak daar met een prijsvraag op in. Veel mensen zullen op zo’n uitnodiging in gaan en er plezier aan beleven. Zo creëer je een eerste positieve kennismaking met jouw bedrijf.

3. Geef iets gratis weg

Veel beursbezoekers zijn geïnteresseerd in wat je gratis weg wilt geven. Bied potentiële klanten de mogelijkheid om kosteloos kennis te maken met je diensten of producten. Deel bijvoorbeeld monsters uit van je product, laat ze proeven of geef kortingsbonnen weg. Of organiseer een leuke prijsvraag waarmee ze bepaalde producten uit het assortiment van jouw bedrijf kunnen winnen. En geef bezoekers een relatiegeschenk zoals een siliconen polsbandje mee, want hierdoor zullen zij jouw bedrijfsnaam beter onthouden. Dit kan ook een pen met opdruk van uw bedrijfslogo zijn, want pennen blijven onverminderd populair. Ook bedrukte kantoorartikelen en drinkwaren doen het altijd goed. Verder zijn bijvoorbeeld powerbanks en telefoonaccessoires gewilde give-aways. Kies iets dat opvalt en past bij jouw bedrijf en waar jouw doelgroep wat aan heeft. Tot slot zal een gratis drankje of hapje in je stand goed in de smaak vallen. Als je dit aanbiedt heb je een perfecte gelegenheid om een korte introductie te geven over een bepaald product.

4. Kom met een verleidelijk aanbod

Het geheim van een goede verkooptechniek is dat deze niet agressief is. Train je standpersoneel hier op en zorg voor een aantrekkelijke call-to-action. Toon interesse in je potentiële klant en benader deze op een actieve en laagdrempelige manier. Vraag bijvoorbeeld ‘Wat vind je van deze beurs?’. De meeste mensen zullen hierop graag reageren en dit zorgt voor een prettig contact. Kijk vervolgens of je ze, met bijvoorbeeld een quiz of spelletje, kan interesseren voor jouw bedrijf. Is er interesse? Presenteer dan ook een interessante beursaanbieding, zodat je het voor potentiële klanten gemakkelijk maakt om een volgende stap te zetten. Verzamel contactgegevens en/of geef een presentje mee met informatie over je producten en een kennismakingsaanbod. Bevestig bijvoorbeeld een flyer aan je relatiegeschenk.

5. Geef bestaande klanten een speciale behandeling

Denk bij het maken van je plannen ook aan je bestaande klanten. Nodig ze uit en bied ze gratis toegangskaarten aan voor de beurs waar je aan deelneemt. Bestaande klanten zijn immers van groot belang voor je omzet. Tevreden en terugkerende klanten zijn de beste ambassadeurs voor jouw business. Door ze een voorkeursbehandeling te geven zul je deze klanten aan je binden. Organiseer bijvoorbeeld een speciale ontvangst in je stand met een lunch of workshop voor genodigden en werk zo aan je relaties.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Promofit

Al sinds 2006 is Promofit de leverancier van promotiemateriaal, relatiegeschenken en beursmateriaal. Door het gebruik van verschillende technieken kunnen wij al onze producten personaliseren. Daarnaast hebben wij een breed assortiment van Custom made producten welke geheel op maat gemaakt kunnen worden. Op deze manier krijgt u een uniek product wat u cadeau kan doen aan uw klanten. Wij hebben altijd een passende oplossing. Kunt u een artikel niet vinden, neem dan contact met ons op.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in