Overslaan en naar de inhoud gaan

JCDecaux en Boomerang gaan het boekenvak steunen bij campagnes

Samenwerking met CPNB moet zorgen voor meer bereik en effect van campagnes.
boek
boek

JCDecaux en Boomerang gaan het CPBN en het boekenvak helpen om het bereik en effect van campagnes te vergroten.

related partner content for mobile comes here

Daarvoor gaat JCDecaux de affiches voor de CPNB-campagne ‘Geef meer met een boek’ via abri’s door het hele land verspreiden. Boomerang stelt zijn kaartenrekken beschikbaar voor het Boekenweekgedicht.

Probleem ontlezing

Deze samenwerkingen kosten de CPNB niets, maar geven de promotieorganisatie wel de mogelijkheid nog veel meer mensen te inspireren tot het lezen van boeken

Volgens Bart de Vries, de commercieel directeur bij JCDecaux, wil zijn onderneming meehelpen om iets te doen tegen de ontlezing, een steeds groter probleem in Nederland, vooral onder jongeren.

CPNB krijgt van de buitenreclame-exploitant de mogelijkheid zijn campagne zichtbaar te maken op prominente plekken in vrijwel alle grote steden.

Meer bereik

De Vries: ‘Met onze reclamedragende abri’s en mupi’s bereiken wij wekelijks ruim 50% van de Nederlandse bevolking en scoren wij juist onder jongeren, die vaker en meer buiten zijn, nog hogere bereiksresultaten.’

Remco Duinkerken, eigenaar van Media Depot, waaronder Boomerang Media valt, is naar eigen zeggen een grote boekenfan. ‘Ik heb het idee dat veel mensen zijn vergeten hoe leuk lezen eigenlijk is.’

Met de freecards denkt Duinkerken veel jongeren te bereiken en een positieve associatie met het lezen te creëren. ‘Met mooie gedichten of pakkende quotes op onze freecards dragen we bij aan het imago van boeken bij jongeren.’

Genereuze noodzakelijkheid

Annette Reijersen van Buuren, marketing- en communicatiemanager CPNB, is opgetogen over de mogelijkheden die JCDecaux en Boomerang bieden om een groot en nieuw publiek te bereiken. Ze benadrukt dat het boekenvak ‘dit soort genereuze initiatieven’ nodig heeft.

CPNB heeft inmiddels een groot aantal merken aan zich weten te binden. Eind vorig jaar ging het samenwerking aan met lezerscommunity Hebban, daarnaast heeft het langdurige relaties met DPG Media en mediapartner Linda.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in