Overslaan en naar de inhoud gaan

50+ Margriet-lezeressen helpen jongeren de eenzaamheid door [update]

Het vrouwenplatform start praatlijn Margriet Belbuddy’s tijdens de Week tegen Eenzaamheid.
50+ Margriet-lezeressen helpen jongeren de eenzaamheid door
50+ Margriet-lezeressen helpen jongeren de eenzaamheid door
50+ Margriet-lezeressen helpen jongeren de eenzaamheid door
50+ Margriet-lezeressen helpen jongeren de eenzaamheid door

Het is de Week tegen Eenzaamheid. Dé reden voor 50+ vrouwenplatform Margriet om eenzaamheid onder jongvolwassenen bespreekbaar te maken. Margriet opent daarvoor de praatlijn ‘Margriet Belbuddy’s’. Dit is een telefoonnummer waar oudere lezeressen een luisterend oor bieden aan eenzame jongeren. Het initiatief wordt kracht bijgezet met een social impact campagne, ontwikkeld door Branding A Better World. 

related partner content for mobile comes here

50+ Margriet-lezeressen helpen jongeren de eenzaamheid door

Margriet Belbuddy’s geen cliché

In plaats van het cliché-beeld dat jongeren zich inzetten om ouderen te helpen, draait Margriet de rollen om. Het 50+tijdschrift zegt inmiddels vijftig belbuddy’s getraind en actief te hebben. Zij bemannen, of bevrouwen, vanaf 1 oktober een telefooncentrale waarmee contact kan worden opgenomen op het nummer 088-076700. Volgens Margriet wordt een jongvolwassene die belt verbonden met een willekeurige Margriet Belbuddy, die samen een gesprek kunnen houden. Voor het initiatief is een samenwerking aangegaan met de Luisterlijn. 

Oplossing om eenzaamheid terug te dringen

‘Eenzaamheid is een thema dat we vaak in Margriet behandelen’, zegt Hélène Delhaas, adjunct- hoofdredacteur van Margriet. 'Het opzetten van het partnership met de Luisterlijn die, net als wij, ook zijn aangesloten bij de Coalitie tegen Eenzaamheid is een goede zet. Juist nú in deze tijd waarin corona een enorme impact heeft op ons sociale leven en eenzaamheid meer dan ooit voorkomt, is het belangrijk dat we echt iets doen. Met de inzet van onze lezers die zich vrijwillig hebben aangemeld als Belbuddy’s hopen wij een belangrijke bijdrage te leveren om eenzaamheid onder jongeren terug te dringen.’

Elif Algu, creatief merkstrateeg bij Branding A Better World voegt daaraan toe: ‘Met de Margriet Belbuddy’s gaan we verder dan alleen awareness creëeren rondom de problematiek van eenzame jongeren. We bieden ook een passende oplossing met de belbuddy’s.’

De campagne start 1 oktober en loopt de hele maand.  

Lees ook: Dag lieve oma, ik hoop dat het goed met u gaat!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in