Overslaan en naar de inhoud gaan

TBWA\Neboko start volgend label: \Socioboko

TBWA\Neboko wil zich verder specialiseren in campagnes voor social media en zo het omnichannel karakter van het bureau benadrukken.
Miniatuurvoorbeeld
Patritia Pahladsingh en Roderick Prince
Miniatuurvoorbeeld
Patritia Pahladsingh en Roderick Prince

‘Bovendien maken wij onderdeel uit van een internationale netwerkorganisatie, dat wereldwijd spotters heeft die trends duiden. Social tapt bij uitstek in op wat er gaande is, daar kunnen we met \Socioboko nog veel meer mee doen.’

Roderick Prince, social media manager \Socioboko en recent uitgeroepen tot Next Legend door de VEA: ‘Het zit ‘m echt in de perceptie bij klanten. Neem de recente campagne Koning Toto met Donnie en Jan Boskamp, een heel groot gedeelte daarvan vindt plaats op Facebook, Instagram en IGTV. Daar kom je veel dichter bij de millenial doelgroep doelgroep. De oudere doelgroep ziet ‘m waarschijnlijk vooral bij Veronica Inside.’

Andere wereld

De wereld van social media is een andere wereld dan die van commercials, abri’s of banners – met een geheel eigen dynamiek en eigen mores. Dat vraagt om een andere manier van werken. Prince: ‘Dat klopt. We doen daarom mét klanten zogeheten smart starts, met een multidisciplinair team, en dat doen we ook voorafgaand aan de productie. Als de klant dat wil, zouden we dezelfde dag iets gemaakt kunnen hebben.’

Pahladsingh: ‘Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het vraagt om een agile manier van werken. Met T-shaped mensen; Roderick kan bijvoorbeeld ook editen, dat is heel handig. Inmiddels werken er 12 van zulke talenten bij \Socioboko. We hebben net bijvoorbeeld ook Noah Zeeuw aangenomen, die heeft 105k volgers op Instagram, die begrijpt het spelletje wel en wil zich hier optrekken aan ervaren creatieven.’

Focus

Gaat /Socioboko niet ten koste van het themawerk dat ‘grote broer’ \Neboko doet? Pahladsingh: ‘Ik denk dat de huidige tijd het belang van big ideas alleen maar onderstreept, want zonder focus wordt alles wat je maakt “strooigoed”; dan telt het niet meer bij elkaar op. Overigens vinden wij het ook prima als een ander bureau het grote idee heeft en wij de doorvertaling op social doen. Waarom niet?’

Prince: ‘Het toffe van een goede strategie en sterk, centraal idee is dat je juist kan gaan spelen met de content. Het is niet meer zo dat je één film maakt, met een mooie opbouw, en dan maar hoopt dat hij mensen aanspreekt. Nee, de hoofdfilm moet binnen 3 seconden meteen raak zijn en in alle “kleinere” content kun je vervolgens gimmicks uitwerken. Zoals de 2 meeuwen in de Koning Toto-campagne. Dat wordt opgepikt door jongeren en komt het grotere verhaal qua populariteit alleen maar ten goede.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
David

Thanks for this information to us. [url=https://www.tellpopeyes.me/]TellPopeyes[/url]

James

Thanks for this information to us. https://www.tellpopeyes.me/

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in