Zo houd je toeristen buiten de deur

Canadees eiland lanceert opmerkelijke antitoeristencampagne

Citymarketing kan ook té goed werken, blijkt bijvoorbeeld . De stad wordt overspoeld door toeristen en dat maakt de stad voor de bewoners minder leefbaar. ‘Dat zal ons niet gebeuren’, dachten de bewoners  het Canadese . Zij lanceerden een opmerkelijke campagne.

Haat-liefdeverhouding

De inwoners van Bowen Island hebben een haat-liefdeverhouding met toeristen. “We zijn trots op ons eiland, maar we willen niet overspoeld worden door vakantiegangers”, vertelt Chris Staples aan . Hij is bewoner van Bowen Island en oprichter van reclamebureau Rethink. “We willen eigenlijk alleen bezoekers die echt begrijpen wat Bowen zo speciaal maakt.”

Het is hier afschuwelijk

Vandaar de campagneboodschap ‘Tell your friends it’s awful here’(‘Vertel je vrienden dat het hier afschuwelijk is’).  De posters, video’s en t-shirts maken duidelijk dat het op Bowen draait om respect voor de natuur. Toeristen die op zoek zijn naar attractieparken, wilde feesten en fastfoodketens kunnen beter wegblijven.

Inspiratiebron voor de campagne was de citymarketing van Portland: . Deze slogan groeide uit tot het onofficiële motto van de Amerikaanse stad.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie