Wordt dit de nieuwe standaard die mobiele conversies in stroomversnelling gaat krijgen?

Deeplinken naar een product in een webshop is op desktops haast vanzelfsprekend; op smartphones en tablets is het echter een stuk lastiger.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Recent vroeg ik me af waarom er niet meer Apps ´open´ staan voor deeplinking. Schijnbaar dacht Facebook er het zelfde over en heeft het App links initiatief gelanceerd. In mijn vorige post schetste ik een paar fictieve situaties hoe een aantal adverteerders hun door hun apps &;open&; te stellen. Nu zijn er vaak 4 of 5 extra kliks/tikken nodig om te komen tot het punt waar je wil zijn. De conversiefunnel is onnodig lang en heeft als gevolg dat mobiele conversies achter blijven in vergelijking met desktop.

Ik blijf er van overtuigd dat mobiele conversies zullen toenemen als deeplinking van ad naar app zou worden ondersteund. Het gebrek aan een universele standaard zorgt er helaas voor dat deeplinking vooralsnog een utopie blijft.

Kennelijk worstelde Facebook met het zelfde probleem en heeft in reactie hierop een nieuw open source initiatief aangekondigd: App links. Deze techniek maakt het eenvoudig om app to app kliks te realiseren. De video vertelt de mogelijkheden

Er zijn al 25 grote Apps aangesloten waaronder Spotify, Dropbox en Pinterest. De eerste reacties zijn , maar de echte vraag is: volgen de apps van (Nederlandse) adverteerders? Of wachten we op een (gezamenlijk) initiatief vanuit Google, Microsoft of Apple?

Meer info over Applinks is te vinden via

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie