Woordvoeren op zijn Vlaams: dit is de saaiste corporate video ooit

Carrefour-directeur maakt van filmpje een 8 minuten durende kwelling

Soms komen ze naar buiten, de corporate video’s die over werknemers worden uitgestort. En in de meeste gevallen zijn ze nogal saai.

Legendarisch is de kerstgroet die de Radboud Universiteit twee jaar terug uitbracht. Op advies van ‘jonge honden’ besloot het toen ‘moderne middelen’ in te zetten.

(Tekst loopt verder onder video)

 

Toch is dat nog kinderspel vergeleken bij het filmpje van Carrefour België uitbracht. Het liet exploitatiedirecteur Hilde Decadt uitleggen waarom er meer dan er 1.200 banen op de helling staan. 

Dat is pijnlijk voor de werknemers van de supermarktketen, maar ook voor Decadt zelf, want de video lekte uit en kwam in handen van VTM Nieuws. 

Decadt voldoet precies aan het beeld dat er van Vlamingen bestaat: ze draait nogal om de hete brij heen. Het duurt 4 minuten aan onbegrijpelijke zinnen voordat ze laat weten waar iedereen op zit te wachten: dat er misschien ontslagen vallen. 

Of in haar woorden: ‘Deze maatregelen zouden eventuele gevolgen kunnen hebben op de tewerkstelling in de hypermarkten en op de hoofdzetel’. 

Ze eindigt de acht minuten durende kwelling uiteindelijk met de woorden: ‘We moeten er met zijn allen voor gaan om onze toekomst veilig te stellen.’

We vermoeden dat maar weinig mensen dit nog hebben meegekregen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie