Wat voegt innovatie nog toe als marketingtool?

Consument laat zich steeds minder leiden door stickers als “nieuw” en “beste”.

In de wereld van reclame en marketing tellen we al snel 25 festivals waar prijzen worden uitgereikt. Meedoen of niet? Kiezen op grond van ijdelheid is goed te doen, maar op rendement… dat is niet altijd duidelijk.

De consument laat zich steeds minder leiden door stickers  als “nieuw” en “beste”. In ieder geval leveren ze nauwelijks return on innovation.

Levert een productinnovatie rendement op voor het bedrijf? Wat is de return? Als we kijken naar de schier eindeloze stroom aan nieuwe en vernieuwde producten, line extensies en verpakkingsinnovaties, dan is de conclusie dat innovatie zelf “fast moving” is. Het “wiel van innovatie” draait op volle toeren. De succesratio van productinnovaties en introducties is echter onrustbarend laag.

Zijn er prijzen/awards, productverkiezingen, die de Return on Innovation vergroten?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie