UVA-studente wint SWOCC Communicatieprijs

Judith Huibers (24) is de winnares van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. Met haar onderzoek naar online reputatiemanagement speelt Huibers in op een relevant vraagstuk, aldus SWOCC.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Veel organisaties willen immers de dialoog aangaan met hun klanten, maar vragen zich af hoe ze dat precies moeten doen. De scriptie beantwoordt deze vraag: ze kijkt naar de manier waarop bedrijven op Twitter reageren op consumenten en naar de mening van consumenten over de verschillende responsstrategieën.

De in totaal dertien inzendingen kwamen van studenten van de UvA, Erasmus Universiteit Rotterdam en Radboud Universiteit Nijmegen en behandelden een breed scala aan onderwerpen, van onderzoek naar gesponsorde apps tot subliminal advertising.

Het is de derde keer op rij dat SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) de wedstrijd organiseert. De winnende scriptie wordt gepresenteerd op het SWOCC Symposium, dat plaatsvindt op 9 september 2013. Huibers zal daar één van de tien sprekers zijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie