Unilever en Plus in Olympische Spelen promotie

Maandag 30 juni starten Unilever en PLUS een spaaractie. Klanten van die supermarkt kunnen sparen voor olympische spelkaarten om het interactieve olympische dvd-bordspel ‘Ga voor Goud’ te spelen. Unilever vindt de actie uitstekend binnen haar ‘vitaliteitsmissie’ passen: ‘het spel is een unieke manier om de jeugd spelenderwijs bij sport te betrekken’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het spel is voor € 4,95 exclusief te koop bij PLUS. (De winkelwaarde zou € 24,95 bedragen.) Het heeft een oplage van 300.000. Bij het spel zitten standaard 15 kaarten bij het spel zodat er direct gespeeld kan worden. De overige 135 kaartjes, (met foto’s van olympische helden en achterop een gerelateerde vraag), moeten gespaard worden. Dat kan door Unilever-actieproducten te kopen. Ook krijgen klanten een set van drie spelkaartjes bij iedere € 10 aan boodschappen. Er worden 90 miljoen kaartjes in omloop gebracht. Dat aantal voorziet in ruim twee keer het benodigde aantal om alle spellen te completeren.

De portretrechten van Olympische sporters liggen bij Unilever. In gesprek met PLUS werd het idee geboren om een spel te laten ontwikkelen door Identity Games, dat ook het prijswinnende Wild Life DVD Bordspel ontwikkelde.

'Unilever zag in PLUS een sterke partner voor deze promotie. Het heeft in het verleden bewezen van dergelijke acties een succes te kunnen maken, voetbalplaatjes en Anubis-knikkers sparen bijvoorbeeld’, zegt Fleur van Bruggen, woordvoerder van Unilever, 'PLUS heeft een heel loyale, lokale klantenbasis, goed voor spaaracties'. De consument zal de promotie als een PLUS-actie zien. ‘Het is ons er niet om te doen om Unilever als afzender van de actie te profileren.’

‘Natuurlijk staat niet heel Nederland na het spelen van het spel op het sportveld, het is onderdeel van wat Unilever doet. Calvé heeft een partnership met de KNVB, en we hebben bijvoorbeeld Buitenspelen met OMO. Maar het spel kan wel interesse wekken voor de sport, dat is een positief effect’, zegt Van Bruggen.

Hebben kaartjes met kogelstootsters uit Letland en hinkstapspringers uit de VS evenveel potentieel als voetbalkaartjes en Anubis-knikkers? Van Bruggen: ‘Ik weet niet wat voor Olympische helden er op de kaartjes komen te staan. Maar het gaat werken. Sparen werkt, en de Olympische Spelen ook’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie