Het Utrechtse bureau voor belevingscommunicatie en creatieve consultancy kreeg de jaarlijkse prijs van het Engelse designtijdschrift FX voor het ontwerp van het vernieuwde Nederlandse Zilvermuseum in Schoonhoven. Tinker laat onder andere het Deens Nationaal Maritiem Museum en het Hackney House van South by Southwest (SXSW) achter zich. De jury van de FX awards noemde het ontwerp van Tinker: ‘slim, grappig, mooi gemaakt en intrigerend’. Volgens de jury is Tinker erin geslaagd op verfrissende wijze het verhaal van zilver opnieuw uit te vinden. Ze prijst de mooie presentaties in de kabinetten, die allemaal anders zijn en toch een geheel vormen dat de aandacht vasthoudt.
Het Schoonhovense museum opende op 5 juni zijn vernieuwde presentatie ‘Wereld van Zilver’. De traditionele opstelling heeft plaatsgemaakt voor een presentatie over het gebruik van zilver. Rondom een 14 meter lange, feestelijk gedekte tafel vertellen kabinetten met titels als ‘Ja, ik wil’ en ‘Hemels verlangen’ op een eigentijds en associatieve manier het verhaal van zilver.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!